مصری

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر صمت درخواست دارم در خصوص افزایش ظرفیت‌ها برای بازرسان اصناف در بازار بکوشند.

به گزارش ایراسین، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در همایش روز ملی اصناف در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با اشاره به نقش مهم اصناف در کشور، گفت: نقش اصناف از مشروطه تا مبارزه با پهلوی و انقلاب و جنگ تحمیلی تا به امروز و در تحریم‌های اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. امروز ۲۵ درصد اشتغال کشور را اصناف بر عهده دارند و یک ششم سرمایه کشور و ۱۷.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور بر عهده بازرسان اصناف هست.

مصری با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: به دلیل پراکندگی دیدگاه‌ها و وجود دو دیدگاه مختلف که یکی به خارج و دیگری به داخل تمرکز داشت، کم‌تر به اقتصاد مقاومتی پرداخته شد اما خوشبختانه در حال حاضر این دو دیدگاه بر روی ساخت داخل تمرکز یافته است.

وی با بیان این‌ که تمام کالاهایی که از خارج وارد کشور می‌شوند را می توان در داخل تولید کرد، تصریح کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی و کارخانجات نیز ظرفیت تولید هستند.

مصری در ادامه افزود: باید ظرفیت بازرسان اصناف را افزایش دهیم و به جای تخصیص ارز به واردات باید شبکه توزیع کالاها درست شود، هر چقدر از واردات جلوگیری شود به همان میزان به اقتصاد مقاومتی نزدیک‌تر می‌شویم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اولین رکن اصناف را انصاف دانست و اظهار کرد: به خصوص در شرایط سخت اقتصادی این مهم، مورد توجه بیشتر است‌.

عبدالرضا مصری با بیان این‌ که ۳ میلیون واحد صنفی در ایجاد اعتماد عمومی بیشترین نزدیکی را به مردم روزانه دارد، گفت: این ظرفیت برای اعتمادسازی و ایجاد روحیه به مردم بی‌بدیل است. این که کسی بیش از دوبار نمی‌تواند در هیأت رئیسه اتاق اصناف باشد، یک محدودیت است که باید برداشته شود و باید دیدها و نوع نگاه ها باز شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، در خصوص افزایش ظرفیت‌ها برای بازرسان اصناف گفت: از وزیر صمت درخواست دارم در خصوص افزایش ظرفیت‌ها برای بازرسان اصناف در بازار بکوشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =