• ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
  • کد خبر: 2715
  • readingTime: ۱ دقیقه
احمد نعمت‌بخش

رئیس انجمن خودرو سازان گفت: امروز قیمت تمام شده پراید برای شرکت‌های خودروسازی ۳۹ میلیون تومان است اما آنها مجبورند این خودروها را ۳۷ میلیون تومان به فروش برسانند،  خودروساز در حال حاضر با زیان محصول تولید می‌کند و هیچکس پاسخگوی زیان آنها نیست.

به گزارش ایراسین، احمد نعمت‌بخش رئیس انجمن خودروسازان با اشاره به تصاویر منتشر شده در خصوص انبار خودروهای ایران، گفت: اکثر خودروهای موجود در انبار این شرکت دارای کسری قطعات الکترونیک هستند و این شرکت در تلاش است تا این مشکل را برطرف نماید.

وی در ادامه افزود: حدود ۹۰ درصد از قطعات الکترونیکی خودرو از جمله ECU وارداتی است به همین دلیل برای تکمیل خودروهای موجود دچار مشکل هستیم.

رئیس انجمن خودرو سازان با اشاره به تولید برخی از قطعات الکترونیکی در داخل گفت: شاید برخی از قطعه‌سازان داخلی بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید قطعات کفاف نیازمندی شرکت‌های خودروساز را نمی‌دهد.

وی با اشاره به بدهی خودروسازان به قطعه سازان تصریح کرد: در حال حاضر بدهی دو شرکت خودروساز به قطعه‌سازان به دلیل سرکوب قیمت‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان است و این مبلغ هنوز تسویه نشده است. این موضوع نشان می‌دهد قطعه‌ساز نیز منابع کافی برای تولید قطعات شرکت‌های خودروساز ندارد.

نعمت‌بخش در پاسخ به این سوال که چرا خودروهای موجود در انبار ایران خودرو تکمیل و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد تا بازار تا حدودی با کاهش تقاضا روبرو شود، گفت: شش ماه پیش شایعه احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز از سوی برخی مطرح شد که در نهایت آقای سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بررسی‌های انجام شده این موضوع را رد کردند. در حال حاضر بنده نیز تاکید می‌کنم،  احتکاری در شرکت‌های خودروساز وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودرو توسط هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تولید می‌شود، افزود: متاسفانه ۵۰ درصد این حجم تولید تجاری‌سازی نشده و به دلیل کمبود قطعه راهی انبارها می‌شود. ما باید تلاش کنیم تا کمبود قطعه را جبران و خودروها را راهی بازار نماییم.

رئیس انجمن خودرو سازان در پایان گفت: امروز قیمت تمام شده پراید برای شرکت‌های خودروسازی ۳۹ میلیون تومان است اما آنها مجبورند این خودروها را ۳۷ میلیون تومان به فروش برسانند،   خودروساز در حال حاضر با زیان محصول تولید می‌کند و هیچکس پاسخگوی زیان آنها نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =