ابراهیم احمدی

رئیس هسئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان: مجموع طلب قطعه سازان از تمام خودروسازان داخلی نزدیک به 400 میلیارد تومان است و تاکنون بازه زمانی پرداخت بدهی قطعه سازان 120 روزه تعیین شده است.

به گزارش ایراسین، ابراهیم احمدی رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان روز گذشته در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو اصفهان، گفت: امروز زنجیره قطعه سازی و صنعت خودرو شرایط خاصی دارد. اکنون علاوه بر تحریم های خارجی، درگیر تحریم های داخلی نیز هستیم.

احمدی در ادامه افزود: متاسفانه در این سال ها صنعت خودروسازی کشور آزادی عمل نداشت، در حالیکه تمام صنایع از جمله فولاد، آلومینیوم و مس افزایش قیمت داشتند، اما با بی مهری صنعت خودرو از افزایش قیمت آن جلوگیری شد.

وی با اشاره به پیش فروش خودرو در شرایط خاص کشور، اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود مردم به بازار سکه و ارز، سیاست پیش فروش خودرو در پیش گرفته شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان با بیان اینکه با وجود چالش های زیاد، می توان با تبدیل چالش ها به فرصت، قطعات خودرو را بومی سازی کنیم، افزود: طبق آمار سال گذشته بیشترین عمق ساخت داخل قطعات خودروهای سواری مربوط به استان اصفهان بوده و امیدوارم عمق ساخت داخل خودروهای سواری در استان افزایش یابد.

احمدی با اشاره به طلب قطعه سازان از شرکت های خودرو سازی داخل، گفت: مجموع طلب قطعه سازان از تمام خودروسازان داخلی نزدیک به 400 میلیارد تومان است و تاکنون بازه زمانی پرداخت بدهی قطعه سازان 120 روزه تعیین شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان با اشاره به مشکل خرید مواد اولیه برای قطعه سازان، اظهار کرد:  بعضا مطالبات به قدری بالا است که در بازه زمانی 120 روز امکان پرداخت آن وجود ندارد. در حالی که در حال حاضر مهمترین مشکل قطعه سازان خرید نقدی قطعات و مواد اولیه مورد نیازشان است، اما طلب خود را باید در موعدی 120 روزه دریافت کنند.

وی در پایان یادآور شد: گردش مالی صنعت خوردوسازی صد هزار میلیارد تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =