• ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 2620
  • readingTime: ۱ دقیقه
پتروشیمی

کارشناس حوزه انرژی با اشاره به اینکه تحریم جدید پتروشیمی قابل دور زدن است، گفت: اولا محصولات تولید شده متنوع بوده و محموله های حمل شده توسط کشتی چندان بزرگ و قابل رصد نیست.

به گزارش ایراسین، حمید حسینی کارشناس مسائل انرژی با اشاره به تحریم جدید پتروشیمی توسط آمریکا بعد از شکست در تحریم نظامی، گفت: مجموعه هلدینگ خلیج فارس چندان در حوزه صادرات فعال نیست و بیشتر کارهای جانبی انجام می دهد.
حسینی با تاکید بر سهم ۲۵ درصدی محصولات پتروشیمی کشور در منطقه و سبد ۲ و نیم درصدی ایران در عرصه بین الملل تصریح کرد: این مسئله کار را برای امریکایی ها سخت می کند.
وی در ادامه گفت: بخشی از محصولات پتروشیمی و خاصه میعانات، بازار جنوب شرقی را پوشش می دهد و حمل و نقل و کشتیرانی در این حوزه مطرح است؛ لذا باید دید خریداران با این تحریم چه برخوردی خواهند داشت.
کارشناس مسائل انرژی گفت: ایران در سال های اخیر با وجود شکل گیری معافیت، از تحریم ها خارج نبوده ولی تا حدودی تحریم ها را دور زده ایم.
حسینی افزود: محصولات جامد پتروشیمی تحت تاثیر قرار نمی گیرد؛ چون این بازار متنوع بوده و کشورهای منطقه و افریقایی و نیز اروپا را پوشش می دهد.
وی عمده نگرانی را مبنی بر مایعات پتروشیمی و مواد خام و اولیه برای کشورهای جنوب شرق آسیا دانست و افزود: با توجه به نیاز کشورها پیش بینی می شود از این تحریم عبور کنیم.
حسینی  گفت: بازار متنوع است و نمی توان گفت مواد پتروشیمی همچون نفت، چند کشور محدود را در بر می گیرد.
وی یادآور شد: ایران ۸۰ قلم کالا در صنعت پتروشیمی تولید می کند و محموله های حمل شده توسط کشتی چندان بزرگ و قابل رصد نیست.
حسینی اضافه کرد: کار قطعا سخت و پر هزینه است؛ خاصه مجموعه پتروشیمی خلیج فارس با مشکلاتی رو به رو خواهد بود ولی قطعا با تلاش و برنامه ریزی می توان از سد این تحریم نیز عبور کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =