• ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 24625
  • readingTime: ۱ دقیقه
آتشسوزی پالایشگاه نفت

نیروهای امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، یک حمله موشکی پالایشگاهی در شهر اربیل واقع در شمال عراق را هدف قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نیروهای امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، یک حمله موشکی پالایشگاهی در شهر اربیل واقع در شمال عراق را هدف قرار داد. در پی این حمله موشکی یکی از مخازن اصلی دچار حریق شد که بعداً تحت کنترل قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه یک موشک نیز بدون ایجاد تلفات در حصار بیرونی پالایشگاه فرود آمد. اوایل روز یکشنبه، مقامات مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان اعلام کردند که شش موشک در نزدیکی پالایشگاه KAR در اربیل اصابت کرده و افزودند که این موشک‌ها از استان نینوا شلیک شده است.

نیروهای امنیتی گفتند پس از این حمله، یک سکوی پرتاب و چهار موشک در دشت نینوا پیدا کرده و آنها را خنثی کردند.

دفتر نخست وزیری عراق در توییتر اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، همزمان با گفتگوی تلفنی با مسعود بارزانی، رهبر کردها، در مورد وضعیت امنیتی، عاملان آنچه را که او "حمله بزدلانه" خواند، تعقیب خواهد کرد.

سه فروند موشک نیز ۶ آوریل مصادف با ۱۷ فروردین ماه سال جاری، بدون اینکه تلفات جانی داشته باشد در نزدیکی پالایشگاه سقوط کرد.

بر اساس گزارش رویتزر، منابعی در دولت اقلیم کردستان گفتند که این پالایشگاه متعلق به باز کریم برزنجی، تاجر کرد عراقی و مدیر عامل شرکت بزرگ انرژی داخلی گروه KAR است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =