وزارت صمت

تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ایجاد اشتغال برای ایثارگران با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

به گزارش ایراسین، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماهیت برگزاری این جلسه و امضای این تفاهم‌نامه تحقق منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خدمات‌رسانی به ایثارگران، اجرایی کردن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اجرای دستورات رییس جمهوری محترم برای رسیدگی به مشکلات جامعه ایثارگری به ویژه اشتغال آنان است.
شهیدی در ادامه گفت: ایثارگران گران‌قدر در جامعه ما حق بسیار بالایی بر گردن آحاد ملت و مسئولین دارند زیرا برای سربلندی ایران و نظام جمهوری اسلامی از جان، سلامتی و عمر خود دست کشیدند و همه ما وظیفه داریم در حد مقدورات دین خود را نسبت به این عزیزان ادا کنیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئله اشتغال را یکی از مشکلات امروز کشورمان عنوان کرد و گفت: این مشکل برای ایثارگران نیز وجود دارد و از ابتدای دولت یازدهم تا امروز تلاش زیادی برای کاهش میزان افراد جویای کار در جامعه ایثارگری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است و در ۵ سال اخیر موفق به ایجاد شغل برای ۱۰۰ هزار ایثارگر شده‌ایم بااین‌حال همچنان حدود ۹۰ هزار نفر از ایثارگران عزیز جویای شغل هستند.
وی با اعلام روند ایجاد اشتغال برای ایثارگران، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد شد که ۱۴ هزار مورد آن مربوط به جذب از طریق دستگاه‌ها بود و بقیه در دستگاه‌های غیردولتی و بخش خوداشتغالی مشغول به کار شدند. نرخ بیکاری در کل جامعه بیش از ۱۲ درصد است که این رقم میان ایثارگران و فرزندان آنها حدود ۴ درصد است اما اعتقاد داریم این آمار نیز باید کاهش پیدا کند و برای اشتغال این عزیزان نیز باید برنامه‌ریزی انجام شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه همکاری و تعامل در اجرای وظایف مشترک و استفاده از ظرفیت‌های مختلف این وزارتخانه مانند شهرک‌های صنعتی و صدور پروانه فعالیت‌های تولیدی و خدماتی برای ایثارگران است.
دکتر محمد رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست با اشاره به حضور بیش از ۵ هزار ایثارگر در این وزارتخانه گفت: این عزیزان بهترین همکاران ما و سرمایه‌ای برای وزارتخانه هستند. امروز جبهه‌ای در زمینه اقتصادی علیه کشورمان گشوده شده که حضور در این جبهه نیاز به روحیه ایثارگری دارد و همکاران ما با این روحیه سال گذشته را پشت سر گذاشتند و امسال نیز سازوکارهای لازم را برای این مسیر تهیه کرده‌ایم.
وی افزود: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید هستیم که مهم‌ترین این فرصت‌ها افزایش تولیدات داخلی است. در کنار آن توسعه معادن مورد توجه ویژه قرار دارد و توسعه صادرات، فناوری، حوزه‌های دانش‌بنیان و کارهای زیربنایی در بازار از دیگر محورهای برنامه‌های وزارتخانه است.
وزیر صمت با تأکید بر لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی برای همه مردم به‌خصوص ایثارگران گفت: اعتقاد داریم که هیچ فرزند شهیدی نباید بیکار باشد. خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران و شخص حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی همواره پیگیر مسائل اساسی ایثارگران از جمله اشتغال و درمان آن‌هاست و تلاش‌های انجام شده در این مسیر با توجه به مشکلات موجود جای تقدیر و تشکر دارد.
گفتنی است در ادامه این نشست که با حضور جمعی از معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تفاهم‌نامه ای به مدت سه سال بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای تعامل و همکاری متقابل در خصوص رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت‌های موجود تنظیم شده است.
اهداف اصلی این تفاهم‌نامه کمک به تأمین اشتغال ایثارگران با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در دو دستگاه، کمک به اشتغال پایدار شاغلان کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط و کارآفرینان تحت پوشش بنیاد و کمک به ساماندهی و توسعه کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها مربوط به ایثارگران و ارتقای نقش آنان در عرصه توسعه اقتصادی و تولید ملی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =