• ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر: 23892
  • readingTime: ۴ دقیقه
الدحیل  و سپاهان

سپاهان ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به مصاف تیم الدحیل قطر می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به مصاف تیم الدحیل قطر می‌رود. این بازی بین نماینده ایران و قطر امشب، یکشنبه ساعت ۲۱:۴۵ در ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده عربستان برگزار می‌شود. سپاهان ایران در این دوره از رقابت‌ها در گروه D رقابت‌ها با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، التعاون عربستان و الدحیل قطر هم گروه است.

سپاهان در اولین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان رفت و این بازی را توانست با نتیجه سه بر یک پیروز شود. این پیروزی در حالی رقم خورد که شاگردان محرم نویدکیا در نیمه اول بازی با نتیجه یک بر صفر بازنده به رختکن رفتند و در نیمه دوم با دبل مغانلو و گل زیبای محمدرضا حسینی ورق را برگرداندند و در قامت یک مدعی ظاهر شدند.

این اتفاق در حالی رخ داد که تیم پرستاره الدحیل عربستان در همان شب به مصاف میزبان این گروه یعنی التعاون رفت و با نتیجه دو بر یک بازنده از زمین خارج شد. پیروزی تیم سیزدهم لیگ برتر عربستان برابر الدحیل مدعی اولین شگفتی رقابت‌های آسیایی امسال را رقم زد تا بازی سپاهان و الدحیل را نیز بیش از پیش حساس کند.

سپاهان _ الدحیل/ کلید صعود طلایی‌پوشان

الدحیل، رقیب پرستاره

تیم فوتبال الدحیل قطر، یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های حاضر در جام است، این باشگاه با کسب ۴۷ امتیاز از ۱۴ بازی در رده دوم لیگ قطر و پشت سر السدی است که در فصل همه بازی‌های خود را برده و تنها با دو تساوی برابر همین الدحیل و با ۶۲ امتیاز بر صدرجدول تکیه زده است. با این حال رده دوم چیزی نبود که تیم الدحیل را راضی کند و آن‌ها در هفته‌های گذشته سرمربی خود را تغییر داده و هرنان کرسپو پرآوازه را روی نیمکت نشاندند.

الدحیل با لیستی پر از ستاره‌های داخلی و خارجی خود وارد مسابقات آسیایی شده و کرسپو نیز در این مسابقات اولین محک جدی خود را خواهد خورد. با این حال الدحیل به دلیل محدودیت‌های AFC تنها می‌تواند از تعداد محدودی بازیکنان خارجی‌اش استفاده کند و مجبور است برای هر بازی نام یکی از آن‌ها را خط بزند که در بازی برابر کرسپو التعاون نام اولونگا، ستاره نیجره‌ای خود که در این فصل ۲۴ گل برای الدحیل به ثمر رسانده را خط زده است.

در درون دروازه این تیم صالح زکریا، گلر ۲۲ ساله تیم ملی قطر بازی می‌کند و روبه روی این بازیکن توبی الدروایلد، مدافع سابق تیم تاتنهام و کاپیتان سال‌های گذشته تیم ملی بلژیک قرار گرفته است. در کنار الدروایلد بسام هیشام، سلطان ال‌براک و محمد علائدین، سه بازیکن اصلی خط دفاعی تیم ملی قطر حاضر هستند که در لیگ برتر قطر نیز بهترین خط دفاعی را بین تیم‌های حاضر تشکیل دادند.

سپاهان _ الدحیل/ کلید صعود طلایی‌پوشان

در خط هافبک الدحیل نام نام تائه هی به عنوان یکی از ستارگان تیم ملی کره می‌درخشد، بازیکنی که با لباس السد جلوی سپاهان و تیم‌های ایرانی بازی کرده و در فصول گذشته پیشنهادات اروپایی نیز داشته که آن‌ها بخاطر حضور در قطر رد کرده است. در کنار نام تائه‌هی، کریم بودیاف و فرجانی ساسی کمربند خط میانی تیم الدحیل را تکمیل می‌کنند.

در خط حمله الدحیل یک تیم بی رحم است که در لیگ قطر نیز به صورت میانگین در هر بازی بیش از دو گل به ثمر رسانده. بی شک فوق ستاره خط حمله این تیم اولونگا نیجریه‌ای است که با ۲۴ گل زده در این فصل بهترین آمار را بین مهاجمان لیگ قطر داشته، از طرفی موئز علی، ستاره تیم ملی قطر نیز دیگر مهاجم این تیم است. آن‌ها یک وینگر برزیلی نیز دارند که مهار آن بسیار سخت نیست.

هوش کلید برتری برابر الدحیل

محرم نویدکیا، سرمربی تیم فوتبال سپاهان پیش از تقابل تیمش با الدحیل قطر در نشست خبری گفت: «تیم الدحیل یکی از بهترین تیم های قطر است و می دانیم یکی از مربیانی که روزی از بهترین بازیکنان دنیا بوده سرمربی آن است که نشان داده مربی خیلی خوبی است و در آمریکای جنوبی خیلی کار کرده و نتایج درخشانی گرفته. اگرچه الدحیل بازی گذشته خود را از دست داد اما یکی از بهترین تیم های این دوره هستند که بازی کردن با این تیم می تواند برای باشگاه رقیب خیلی سخت باشد زیرا بازیکنان خیلی باکیفیتی به خصوص در بخش هجومی دارند که می توانند برای هر تیم خطرناک باشند. باید خیلی باهوش باشیم و برنامه ریزی دقیقه داشته باشیم که بتوانیم اول چیزی که همواره به آن اعتقاد دارم یعنی ارائه بازی خوب و در کنار آن نتیجه خوبی نیز کسب کنیم.»

همچنین هرنان کرسپو، سرمربی سرشناس الدحیل نیز در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان تاکید کرد: «این بازی در برابر تیمی که بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بسیار دشوار خواهد بود. اگرچه در برابر التعاون عملکرد خوبی داشتیم، اما این بازی را واگذار کردیم. تلاش کردیم تا روحیه بازیکنان را در این دو روز تغییر دهیم، اما تغییر یک تیم از نظر روحی و روانی در دو روز کار بسیار دشواری است».

سپاهان _ الدحیل/ کلید صعود طلایی‌پوشان

سپاهان و الدحیل، زمانی که نام این تیم لخویا بود در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۲ هم‌گروه بودند که بازی این دو تیم در اصفهان با گل‌های سید جلال حسینی و برونو سزار با نتیجه دو بر یک به سود سپاهانی‌ها به پایان رسید؛ اما بازی برگشت در قطر را لخویا با تک گل سه امتیازی کانه در دقیقه ۹۰ به سود به پایان رساند.

برچسب‌ها