ژوزه مورایس

سرمربی طلایی‌پوشان با حضور در باشگاه اعلام کرده که قصد دارد مسلمان شود و به همین منظور از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده می‌شود و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حدود دو سال پیش بود که ژوزه مورایس هدایت تیم فوتبال سپاهان را بر عهده گرفت، مربی‌ای که سابقه هدایت تیم‌های جئونبوک موتورز و الهلال عربستان را در کارنامه دارد و با این دو تیم به قهرمانی نیز رسید. همچنین مورایس در باشگاه‌های پورتو، رئال مادرید، چلسی و اینتر دستیار اول ژوزه مورینیو بود.

این مربی با ورود به فوتبال ایران سبک جدیدی از اخلاق و رفتار را با خود آورد که نسبت به مربیان خارجی سال‌های اخیر متفاوت است. مورایس کنار زمین با داوران و کادر تیم حریف درگیر نمی‌شود، در کنفرانس‌های خبری سوال‌های چالشی را با ادبیات در خورشان اصحاب رسانه پاسخ می‌دهد و حتی در بعضی مواقع رفتار بهتری نسبت به مربیان ایرانی که در کنفرانس‌ها حاضر نمی‌شوند دارد.

مورایس در همان ابتدای ورود به ایران شیفته فرهنگ، هنر و موسیقی کشورمان شد که در اوقات فراغت خود به یادگیری زبان فارسی و موسیقی ایرانی پرداخت.

در فصل جاری لیگ برتر فوتبال سپاهانی‌ها چالش‌های زیادی را طی کردند و از هدف خود که قهرمانی در لیگ برتر است تا حدی فاصله گرفتند، اما در این بین صحبت‌هایی مبنی بر ازدواج سرمربی طلایی‌پوشان با یک دختر ایرانی همه توجه هارا جلب کرد و برای خیلی از افراد سوال بود که چگونه یک فرد مسیحی با یک انسان شیعه ازدواج کرده است.

در کنفرانس خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در جام حذفی فوتبال، مورایس در جواب به یکی از خبرنگاران اعلام کرد که به دین اسلام گرویده و شیعه شده است. طبق پیگیری‌ها متوجه شدیم این اتفاق چندماه پیش رخ داده و سرمربی طلایی‌پوشان با حضور در باشگاه اعلام کرده که قصد دارد مسلمان شود و به همین منظور از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده می‌شود و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است.

درحال حاضر مورایس به صورت شرعی با همسر خود عقد کرده، خطبه محرمیت برقرار شده و چند روز آینده این ازدواج به صورت قانونی ثبت خواهد شد. مورایس با این کار خود نشان داد، حضور طولانی مدت در ایران خواهد داشت و فوتبالیست‌های کشورمان می‌توانند از تجربه‌های این مربی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =