سفرهای نوروزی

سرپرست پلیس راه راهور کشور با اشاره به وضعیت راه‌ها از افزایش ۴۱ درصد تردد جاده‌ای گفت: در ۸ روز گذشته، استانهای شمالی کشور و استان خراسان رضوی بیشترین مقصد گردشگران نوروزی است.

سرهنگ سیاوش محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وضعیت راه‌های کشور، اظهار کرد: در ۸ روز گذشته، نسبت به سال گذشته با ۴۱ درصد افزایش تردد مواجه هستیم و بیشترین تردد در استان‌های گیلان، مازندران و خراسان رضوی و مرکزی بوده است. در محورهای منتهی به استان‌های شمالی از جمله فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران-شمال، کرج-چالوس، قزوین-رشت وضعیت ترافیک به صورت رفت و برگشت پرحجم و روان است.

وی با اشاره به اینکه در محورهای منتهی به استان‌های شمالی از جمله فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران-شمال، کرج-چالوس، قزوین-رشت وضعیت ترافیک به صورت رفت و برگشت پرحجم و روان است، افزود: بیشترین علل وقوع تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم به جلو و متاسفانه استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است.

سرپرست پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه بیشترین ساعات حوادث در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ و ۱۲ تا ۱۶ است، گفت: بیش از ۳۰ درصد تصادفات در جاده‌ها از نوع واژگونی بوده واصلی ترین علت وقوع این پدیده سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است.

سرهنگ محبی در پایان خاطرنشان کرد: در جاده‌های برون شهری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، یزد، همدان، بوشهر، ایلام، گلستان و کرمانشاه بیشترین تصادفات را داشتیم و در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و حتی استان‌های شمالی کشور بارش برف گزارش شده است، بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که قصد سفر دارید تجهیزات لازم از جمله تجهیزات زمستانی، ایمنی، تغذیه مناسب و پوشاک گرم را به همراه داشته باشید. همچنین توصیه می‌شود استراحت به موقع در جریان سفر که ۱۵ دقیقه به ازای هر دو ساعت رانندگی است، در دستور کار قرار گیرد و از ارتکاب اعمال حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =