نشست خبری استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: استفاده از روش های جدید و فناوری روز برای تنظیم بازار ضروری است و نظارت باید شامل تمام زنجیره از تولید تا مصرف باشد و نظارت تنها بر حلقه پایانی کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی امروز در نشست تنظیم بازار استان اصفهان در استانداری اصفهان تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه تولید و بازار با حمایت از تولید کنندگان به دنبال رونق و جهش تولید است و با تنظیم بازار به دنبال مهار تورم و حمایت از مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه است.

وی ادامه داد: استان اصفهان با بیش از یک هزار و ۳۰۰ مرغداری از ظرفیت خوبی در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ برخوردار است و در عین حال مزیت صادراتی استان برای صادرات مرغ و تخم مرغ می‌تواند به کمک این صنعت در استان بیاید.

مرتضوی تصریح کرد: در صورتی که انجمن مرغداران و مرغداری‌های استان تولید میزان مرغ مورد نیاز استان را تضمین کنند، استانداری اصفهان با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی تخصیص مازاد تولید مرغداران استان برای مصرف در سایر استان‌های کشور و تسهیل برای دریافت مجوز صادرات و کمک برای ثبت ال. سی برای مرغداران استان را دارد.

وی اظهار داشت: باید از مزیت صادراتی استان اصفهان استفاده کرد و تولید کنندگان در این زمینه بتوانند برند سازی کنند، مشروط بر آنکه بازار داخلی استان رها نشود و این بازار را در اختیار محصولات وارداتی از سایر استان‌ها قرار ندهند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ما به دنبال بهره‌گیری از تمام توانمندی‌های موجود استان در حوزه صنعت و به ویژه کشاورزی هستیم و برای این امر باید ساختارهای کسب داده‌های آماری از بخش تولید، اصلاح شود و به عنوان نمونه باید اطلاع دقیقی از تعداد دفعات جوجه‌ریزی و میزان دقیق تولید از تمامی واحدهای مرغداری داشته باشیم و استناد تنها به داده‌های سامانه رهتاب در این زمینه کافی نیست.

وی با اشاره الزام توزیع شکر مصرفی خانوارها به صورت بسته بندی در مراکز توزیع گفت: این روش عرضه خارج از شبکه را محدود می‌کند و نظارت را دقیق‌تر را میسر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =