• ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 53701
  • readingTime: ۱ دقیقه
حجاج

مدیر کل فرودگاه‌های اصفهان گفت: اعزام ۷ هزار و ۸۵۳ زائر بیت‌الله الحرام از اصفهان و چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۶ کاروان از ۲۴ اردیبهشت، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی و از سوم خرداد از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ابوذر ضیایی مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان گفت: اعزام ۷ هزار و ۸۵۳ زائر بیت‌الله الحرام از اصفهان و چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۶ کاروان از ۲۴ اردیبهشت، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی و از سوم خرداد از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان یکی از ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور است، اظهار داشت: این فرودگاه مانند ۵۶ فرودگاه دیگر، زیرمجموعه شرکت‌های دولتی و وزارت راه و شهرسازی است.

ضیایی گفت: فرودگاه‌ها دارای مرز هوایی، محلی، بین‌المللی و داخلی هستند، اما برخی مشترک هستند که فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز یک فرودگاه مشترک با پایگاه هشتم شکاری نهاجا است.

وی ابراز کرد: فرودگاه هر استان دروازه طلایی برای ورود به استان است که فرودگاه شهید بهشتی با قرار گرفتن در مرکز کشور در مباحث گردشگری، خدمت‌رسانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نقش ویژه‌ای دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از مسیرهای پروازی از مجاورت یا فراز فرودگاه شهید بهشتی عبور می‌کنند که این فرودگاه با زیرساخت‌های مناسبی که در مقایسه با فرودگاه‌های تراز اول کشور دارد، به عنوان فرودگاه احتیاطی انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه شهید بهشتی فرودگاه معین فرودگاه امام و مهرآباد است، تشریح کرد: این فرودگاه دوباند پروازی استاندارد دارد که در دهه اخیر روکش شده و ۲۰ موقعیت پارک استاندارد دارد، همچنین تجهیزات کمک ناوبری و نظارتی به‌روز، تجهیزات ارتباطی، هواشناسی یا RVR، امداد و نجات، سامانه فرود یا ILS در این فرودگاه موجود است.

ضیایی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان از معدود فرودگاه‌های مجهز به سرویس رادار کشور است یادآور شد: فرودگاه اصفهان، دو ترمینال پروازهای داخلی و خارجی دارد که ترمینال پروازهای داخلی ۱۲ هزار متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش دو میلیون مسافر در سال را دارد و ترمینال پروازهای خارجی با مساحت ۱۵ هزار متر مربع، ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۲۵۰ مسافر را دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان تشریح کرد: اوج کار ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ بود، در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی با فرودگاه همکاری می‌کنند و ۱۸ مسیر داخلی و ۶ مسیرخارجی وجود دارد که از طریق آنها روزانه ۴۰ پرواز ورود و خروج در پروازهای داخلی و ۸ پرواز ورود و خروج درپروازهای خارجی انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =