سردار حسینی

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از جان باختن ۲۰۲ نفر در تصادفات خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۸ درصدی تردد مسافران نوروزی در جاده‌های کشور مواجه هستیم.

سردار تیمور حسینی در گفتگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی تردد مسافران نوروزی در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، اظهار کرد: در روز ۲۹ اسفند در مقایسه با سال گذشته افزایش ۷ درصدی تردد بین استانی را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته ۲۰۲ نفر در جاده‌های کشور جان باختند، گفت: بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی شهرهای زیارتی و استانهای شمالی کشور است که بالغ بر ۸۰ درصد تخمین زده می‌شود. بیشترین تصادفات جاده‌ای در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، یزد رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا علت تصادفات را در سرعت، سبقت و عدم توجه به جلو برشمرد و توصیه کرد: در محورهای شمال غرب وضعیت جوی ناپایداری داریم که توصیه می‌شود افرادی که به این شهرها قصد سفر دارند لوازم ایمنی برای رانندگی کردن در شرایط بارانی و برفی را به همراه خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: کولاک برف در جاده‌های استان‌های شمال غربی کشور، بارش برف و باران در اکثر استان‌ها و وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک در برخی جاده‌های استان‌های جنوبی و شرقی پیش بینی شده است.

سردارحسینی با اشاره به آمار مقایسه‌ای طرح نوروزی ۱۴۰۱ با سال قبل گفت: در روز ۲۹ اسفند در مقایسه با سال گذشته افزایش ۷ درصدی تردد بین استانی را داشته‌ایم که بیشترین زمان وقوع تصادفات را از ساعت ۱۶ الی ۲۰ رخ داده است و ۲۶ درصد تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد و بعد از آن ۲۲ درصد تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۶ به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نوروزی و در مقایسه با نوروز سال قبل افزایش ۲۳ درصدی تردد بین استانی از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ نسبت سال قبل را داشته‌ایم، اضافه کرد: ۷۵ درصد جان‌باختگان مربوط به تصادفات جاده‌ای و ۲۵ درصد دیگر مربوط به تصادفات شهری بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =