رضا شهرستانی 1

جریان یافتن سیل در استان های جنوبی و برخی از مناطق غرب کشور این شبهه را ایجاد کرده است که ممکن است این موضوع به تولید فولاد کشور لطمه وارد کند. مساله ای که با عضو هیات مدیره انجمن فولاد در میان گذاشتیم.

محمد رضا شهرستانی در گفتگو با خبرنگار ایراسین در پاسخ به این سوال که آیا وجود سیلاب و مشکلات سیل تاثیری بر تولید فولاد خواهد داشت یا خیر اظهار داشت: سیل تاثیر قابل توجهی بر تولید فولاد و گرانی و یا افزایش قیمت در داخل کشور نخواهد داشت و تنها ممکن است حدود ۳۰۰ هزار تن از تولید ۲۵ میلیون تنی فولاد را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اعلام اینکه یکی از مسائلی که افزایش صادرات فولاد را در پی داشته است، اختلاف قیمت بسیار زیاد بین محصول صادراتی و عرضه فولاد در داخل وجود دارد و به همین خاطر تولید کنندگان تمایل بیشتری به صادرات دارند.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد راهکار اساسی در این زمینه و ایجاد شرایط پایدار در بازار فولاد را نزدیک شدن قیمت های داخلی با نرخ های صادراتی دانست و تاکید کرد: در پی بروز سیل در کشور و همچنین کاهش تولید واحدهای مستقر در مناطق سیل‌زده در حال حاضر شرکت فولاد خوزستان با مشکل دسترسی به مواد اولیه روبرو است و در عین حال برای ارسال تولیدات خود با مشکل روبرو است زیرا وسایل حمل و نقل خود را در اختیار گروه‌های امدادرسان به سیل‌زدگان قرار داده است.

وی تصریح کرد: بعد از رفع بحران سیل مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه کارخانه ها برطرف می شود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =