• ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
  • کد خبر: 21060
  • readingTime: ۲ دقیقه
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی

وزیر امور اقتصادی و دارایی ۷ تصمیم وزارت اقتصاد در حوزه صنعت بیمه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وزیر امور اقتصادی و دارایی در خاتمه جلسه مدیران صنعت بیمه اظهار کرد: در این جلسه در هفت محور نکات خوبی مطرح شد. کمک‌هایی باید از سمت دولت و مجلس برای صنعت بیمه انجام شود اما آنچه دولت از تحول در صنعت بیمه توقع دارد متکی بر بر سند تحول دولت سیزدهم است.

وی افزود: مسئله اولی که در این زمینه مطرح شد حرکت به سمت نظارت برخط توسط بیمه مرکزی است که در حال حاضر خیلی با این نقطه فاصله داریم به همین دلیل گزارش‌های نظارتی با فاصله زمانی و گاه با دقت کم تهیه می‌شود. رئیس کل بیمه مرکزی پذیرفت به سرعت در این خصوص تدبیری انیشیده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دومین مسئله حمایت از تولیدکنندگان بود. با شرایط فعلی اقتصاد ایران نیازمند محصولات بیمه‌ای بودیم که شرکت‌های صنعتی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور بتوانند ریسک‌های خود را از این نظر پوشش دهند که متاسفانه در این حوزه هم اقدامات چندان مثبتی رخ نداده بود.

خاندوزی افزود: با توجه به اینکه امسال و سال گذشته نقطه کانونی درخواست رهبر معظم انقلاب از اقتصاد بحث تولید بود، قرار شد که در زمینه محصولات بیمه‌ای برای کمک به کار تولیدکنندکان در شرایط سخت فشار اقتصادی و نوسانات موجود تدابیر فوری اندیشیده شود. همچنین سامانه‌های بیمه‌ای کشور که به سامانه نیروی انتظامی و آگاهی متصل نیست و همین مسئله یکی از منافذ فساد در بخش بیمه‌ای کشور و سوء استفاده‌ است. در این زمینه هم قرار شد تدابیر تدبیر فوری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: مسئله چهارم درباره تحولات دیجیتال بود که که قرار شد گزارش‌های عملکردی جدیدی در این خصوص داشته باشیم. مسئله فراگیری مالی به ویژه برای اقشار ضعیفی که دسترسی ندارند اما مسئولیت اجتماعی دارند نیز خیلی اهمیت دارد و بیمه به ویژه بیمه‌های دولتی باید در این زمینه فعال باشند. بسیاری از گروه‌ها به جهت عدم اطلاع در کسب‌وکارهایی فعالیت کردند که بیمه نبودند بنابراین باید محصولات جدید برای آن‌ها تعریف شود. یکی از این موارد مسئله افزایش حقوق بازنشستگان از محل تعریف محصولات بیمه‌ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه به سرعت پیشنهاداتی را آماده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: مسئله مهم دیگر پرتفو بیمه‌ها در خدمت تولید است که کمتر در دولت‌های گذشته به آن توجه می‌شد. با توجه به تاکیداتی که در حمایت از بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری مثل بازار سرمایه وجود دارد، قرار شد استراتژی استفاده از پرتفو بیمه‌های دولتی در مسیر تولید هم آماده شود و در نظارت بعدی بتوانیم این صنعت را بیش از پیش در خدمت تولید و عامه مردم قرار بدهیم.

خاندوزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تعاملاتی که بین دستگاه‌های دولتی و نظارتی و نیروی انتظامی وجود دارد، امیدواریم اولین خبری که در این هفته اعلام می‌شود در مورد حرکت به سمت دیجیتال شدن بسیاری از کروکی‌هایی باشد که باید به دست صنعت بیمه برسد. در واقع امیدواریم خبر متصل شدن سامانه بیمه مرکزی با نیروی انتظامی باشد که کارهای مردم را تسهیل و ترددهای مکرر را حذف می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =