علی قاسم زاده شهردار اصفهان

شهردار اصفهان گفت: میل بسیاری در مردم برای گریز از ازدحام شهرها ایجاد شده است. در واقع به شدت تمایل برای مهاجرت معکوس و برگشتن بر سرزمین های بکر ایجاد شده و این مسأله نشان می‌دهد فرصت خوبی برای روستاها به وجود آمده که پذیرای این افراد باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علی قاسم زاده، امروز (دوشنبه ۲۲ آذرماه) در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی» اظهار کرد: کلانشهرها و مردم آن در آستانه دلزدگی از زندگی شهری هستند و حتی می‌توان گفت این مسئله اتفاق افتاده است.

وی افزود: میل بسیاری در مردم برای گریز از ازدحام شهرها ایجاد شده است. در واقع به شدت تمایل برای مهاجرت معکوس و برگشتن بر سرزمین های بکر ایجاد شده و این مسأله نشان می‌دهد فرصت خوبی برای روستاها به وجود آمده که پذیرای این افراد باشند.

شهردار اصفهان گفت: در هر پدیده‌ای را می‌توان سه چیز را جستجو کرد. هستی پدیده، چیستی پدیده و کیستی پدیده که به هویت آن بر می‌گردد.

قاسم زاده افزود: آنچه در این تحول و رویکرد جدید اجتماعی مهم است این است که روستاهای ما شخصیت خود را گم نکنند. روستاهای ما نباید شبیه شهرها شوند و هویت خود را تا از دست بدهند. پاسداری از هویت و شخصیت روستا باید در اولویت قرار گیرد. هر شهر برای خود داستانی دارد که معرفی آن برای مردم روستا و گردشگران می‌تواند جذاب باشد.

وی ادامه داد: کارهای ما نباید شبیه بقیه شود. هویت هر روستا یا شهری مخصوص به خود است. روستاهای ما باید شبیه روستا باشند تا جذاب باشند و این منافاتی با ارایه خدمت در آنجا ندارد. نباید احساس محرومیت در روستا ایجاد شود.

شهردار اصفهان گفت: در حوزه ماموریت من در شهرداری هر کمکی از دست ما بر بیاد به ویژه در حوزه خدمات مشاوره‌ای، آمادگی داریم به کشف و تدوین قصه روستاها کمک کنیم.

قاسمزاده افزود: در چهارچوب قانون در خدمتگزاری به شما آماده‌ایم. جذاب شدن روستاها باعث نشاط شهروندان می‌شود و به شهر کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌های خوبی برای حمل و نقل ریلی و حومهای و بین شهری انجام شده و در صورت اجرا رفت و آمد بین شهر و روستا افزایش می‌یابد و این مسئله به استفاده از ظرفیت روستاها، بهره‌مندی روستا و نشاط اجتماعی کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =