• ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر: 20258
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس بازار سرمایه بازار سهام

بازار سهام تحت تاثیر افت نمادهای فلزات اساسی امروز را قرمز شروع کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس اوراق بهادار در ساعات ابتدایی معاملات امروز (دوشنبه؛ ۲۴ آبان) با ریزش مواجه شد و تا لحظه تنظیم این گزارش با ۸۲۴۲ واحد کاهش معادل ۰.۵۷ درصد به یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۷۳ واحد رسید. وضعیت نموداری شاخص کل نیز تاکنون نشانی از بازگشت بروز نداده است.

شاخص کل هم وزن هم با ۴۳۹ واحد ریزش معادل ۰.۱۱ درصد افت به ۳۸۸ هزار و ۵۵۹ واحد رسیده است.

عمده دلیل کاهش شاخص کل بورس، بسته بودن نمادهای مهم خودرویی و همچنین تاثیر منفی نمادهای مهم گروه فلزات اساسی است. به گفته رئیس سازمان بورس، نمادهای خودرویی تا زمان شفاف‌سازی وضعیتشان (اثر افزایش قیمت بر سود) همچنان بسته خواهد ماند. این در حالی است که وضعیت سایر نمادهای خودرویی تقریبا خوب بوده و معاملات این نمادها عمدتا در محدوده مثبت دنبال می‌شود.

فولاد، بورس، فملی، شستا، شپنا، وبملت و شبندر امروز بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشتند که تنها نماد بورس مثبت بود و سایر نمادهای دیگر همچنان کار را کاهشی دنبال کرده و بر شاخص تاثیر منفی دارند. برکت، شستا، بورس، شپنا و وبملت نیز بیشترین تراکنش در بازار بورس را به خود اختصاص دادند.

وضعیت در بازار فرابورس نیز به تبعیت از بورس منفی است اما شدت آن به مراتب از بورس کمتر است. در این بازار هم نمادهای فرابورس، فجهان، مدیریت و کرمان بیشترین تراکنش و نمادهای آریا، غصینو، زاگرس، وهور و فرابورس نیز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس به ثبت رساندند.

شاخص کل فرابورس در لحظه تنظیم این گزارش کمی بیش از ۵۰ واحد افت داشته و به ۲۰ هزار و ۴۷۹ واحد رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =