به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی با بیان مطلب فوق بیان کرد: صنعت لوازم خانگی در سال ۱۳۹۶ حدود یازده میلیون دستگاه تولید داشت که این یازده میلیون دستگاه عمدتا تحت لیسانس برند های خارجی در کشور تولید میشدند و بعد از اعمال محدودیتها این رقم به هشت میلیون دستگاه در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به تکیه برتوان داخلی و توسعه ظرفیت برندهای ملی افزود: در سالهای قبل خود باوری و نگاه به ظرفیتهای درون تقویت و توان فنی مهندسی بازپروری شد و در سال ۱۳۹۹ عدد تولید ما به ۱۵ میلیون دستگاه در سال رسید؛ امسال نیز تولید ۱۶.۵ میلیون دستگاه برنامهریزی شده که خوشبختانه با رصدی که بر وضعیت تولید لوازم خانگی بزرگ انجام شده طی شش ماه حدود ۱۱درصد رشد تولید در لوازم خانگی بزرگ را شاهد هستیم و در کنار آن شاهد افزایش سرمایهگذاری در این بخش از سوی بنگاههای فعال هستیم.
معاون امور صنایع وزارت صمت تاکید کرد: لازم است نیازهای بازار برآورده و حقوق مصرف کنند گان به لحاظ قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت شود.
صادقی نیارکی در پایان گفت: سرمایه گذاری های زیادی در این حوزه طی دو سال گذشته هم در حوزه تولید و هم در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعهها اتفاق افتاده که این اقدام بسیار اقدام مبارکی است و باید تداوم یابد.
ارسال نظر