قطعات خودرو

ابوالفضل خلخالی کارشناس خودرو و قیمت آن می‌گوید افزایش قیمت خودروهایی مثل پراید در شرایط کنونی و با توجه به قیمت ارز عجیب نیست و البته نباید هم انتظار داشت که این قیمت‌ها کاهش یابد و یا تثبیت شود.

به گزارش ایراسین، ‌ ابوالفضل خلخالی کارشناس خودرو و قیمت آن به جام‌جم آنلاین گفت: امسال با موج افزایشی قیمت ارز روبرو بودیم و در حال حاضر قیمت دلار در پایین‎ترین حالت ممکن روی ۱۰ هزار تومان است. با این محاسبه، قیمت پراید ۴۰ میلیون تومانی در واقع چهار هزار دلار است.

خلخالی عنوان کرد: این قیمت چهارهزار دلاری غیرمنطقی نیست. الان خودرویی که در دنیا تولید می‌شود با همین قیمت و یا حتی بیشتر از آن به فروش می‌رسد. در رابطه با قیمت بالا و پایین وجود دارد.
کارشناس خودرو و قیمت آن افزود:‌ باید واقعیت‎های اقتصادی را مد نظر بگیریم. ما باید این مسئله را بپذیریم که در حوزه مدیریت نرخ ارز مشکلاتی وجود داشت و این نرخ امسال به دو و نیم برابر رسید. این موضوع همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. فعلا نمی‎توان این مسئله را کنترل کرد و توقع کاهش آن را داشت.
وی در ادامه گفت: ما باید انتظار داشته باشیم در قیمت تمام شده کالاهای تولیدی مانند خودرو عددی معقول به دست بیاید. البته این را هم باید مد نظر داشت که نباید از خودروساز انتظار داشت که مسئله قیمت خودرو را مدیریت کند.
این کارشناس قیمت خودرو یادآور شد: فضای اقتصادی وقتی دچار این شوک بزرگ است همه کالاها دچار تغییر قیمتی می‎شوند. یکی از همین کالاها خودرو است که امسال با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو بود.
خلخالی خاطرنشان کرد: البته این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که مدیریت صنعت خودروی ما یک مدیریت بهره‎ور نیست. بهره‎وری در صنعت خودرو بسیار پایین است و دارای فساد، رانت، مدیریت های ناشایست و دیگر مسائل است.
این کارشناس خودرو بیان داشت: همه اینها باعث شده است تا خودرو نتواند در شوک‎های این چنینی ثبات داشته باشد. اگر این مجموعه سالم بود می‎توانستیم انتظار داشته باشیم که تصمیم گیری‎های بهتری به وقوع بپیوندد تا در این وضعیت اقتصادی با ناملایمتی‎ها بهتر کنار بیاییم.
وی در پایان تاکید کرد: خودروسازی که خودش دچار مشکلات عدیده‌ای در زمینه مدیریت بنگاه اقتصادی است قطعا با مشکلات شدیدتری روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =