مدرسه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان گفت: از روز پنجم تیرماه، ۹۰ هزار نوآموز اصفهانی در ۶۷پایگاه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

محسن الماسی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین در توضیح اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اظهار کرد: این طرح براساس قوانین فرادستی و مصوبه هیئت وزیران از سال ۱۳۷۵ سالانه اجرا شده است. طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اجرا می شود و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور متولی اجرای آن است.

آغاز طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از ۵ تیرماه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان تصریح کرد: پیش بینی می شود، در سال تحصیلی جدید ۹۰ هزار نوآموز وارد پایه اول ابتدایی شوند. از پنجم تیرماه هم فرایند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در ۶۷ پایگاه اولیه انجام می شود که با توجه به تراکم جمعیتی در هر منطقه و ناحیه این پایگاه ها افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت اطلاعات نوآموز، نوبت گیری در سامانه سنجش انجام می شود، گفت: در برگه ای که به والدین تحویل داده می شود تاریخ مراجعه نوآموز به پایگاه سنجش سلامت مشخص شده است. مراحل آماده سازی و آموزش نیروها در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از فروردین ماه انجام شده است تا این طرح از روز پنجم تیرماه در تمام مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی شود.

اتمام طرح سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان با ابراز امیدواری از اتمام این طرح تا پایان شهریورماه اظهار کرد: همراه داشتن شناسنامه اولیا و نوآموز و کارت واکسن الزامی است. در پایگاه های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، مراقب سلامت اقدامات پزشکی نوآموزان را انجام می دهد.

وی بیان کرد: چنانچه دانش آموز با مراقب سلامت همکاری لازم را نکرد به مراکز تخصصی تر معاینات ارجاع می شود تا در نهایت میزان آمادگی تحصیلی و سلامت دانش آموز برای ورود به پایه اول ابتدایی بررسی شود.

ارجاع ۱۰ الی ۱۴ درصد دانش آموزان به پایگاه های تخصصی سنجش سلامت

الماسی با اشاره به اینکه به طور متوسط  ۱۰ الی ۱۴ درصد دانش آموزان به پایگاه های تخصصی ارجاع می شوند، اظهار کرد: برای جلب ضریب اطمینان در پایگاه های تخصصی فرایند سنجش با همکاری مرکز بهداشت، نوآموز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: چنانچه مراحل واکسیناسیون به طور کامل طی نشده باشد با همکاری مراقبین سلامت این موضوع هم پیگیری می شود. بالغ بر ۶۰۰ نیرو آموزشی در ۶۷پایگاه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در استان اصفهان آماده خدمت رسانی هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا توصیه می شود یکی از والدین به همراه نوآموز به پایگاه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مراجعه کند. همراه داشتن اصل شناسنامه والدین و نوآموز به همراه کارت واکسن، یک قطعه عکس و مبلغ ۵۰ هزار تومان در روز مراجعه الزامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =