مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه هیچکدام از مدارس دولتی حق گرفتن شهریه ندارند و دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی در هنگام ثبت‌نام ممنوع است اظهار داشت: هر گونه کمک به مدارس دولتی از سوی والدین اختیاری است.

به گزارش ایراسین، محمد اعتدادی افزود: مدیران مدارس باید توجه داشته باشند که هر گونه دریافت کمک از والدین باید با رضایت آنها باشد و مبلغی که گرفته می شود تنها برای حق بیمه و کتب درسی است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه در سطح استان اصفهان وجود دارد و باید توجه داشت که سهمیه هر مدرسه بر اساس اعتبارات تخصیص یافته ملی تعیین می‌شود و مسئولان استانی در این خصوص نقشی ندارند.با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده با کمبود ۱۶ هزار معلم روبه‌رو هستیم، گفت: این میزان کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: پیش ثبت‌نام کتب درسی هم از یک ماه گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی استان است، افزود: ضروری است که مردم با این نهاد همراه باشند تا بتواند از چالش‌های موجود به خوبی عبور کند.

اعتدادی در خصوص ثبت‌نام در مدارس شاهد اظهار کرد: ثبت‌نام در این مدارس بر اساس سامانه "سناد" تعیین شده و بر اساس تاریخ‌های مشخص شده دانش‌آموزان را پیش ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در ثبت‌نام مدارس شاهد جامعه هدف خانواده‌های ایثارگران هستند و مابقی افراد فرهنگیان و خانواده‌هایی هستند که براساس امتیازبندی ثبت‌نام آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص تأمین کسری نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: کمبود نیرو را به وزیر آموزش و پرورش و استاندار اصفهان اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و قرار است در سازمان برنامه و بودجه این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

اعتدادی گفت: امیدواریم در سال آینده از نیروهای جدید در آموزش و پرورش استفاده شود تا بازنشستگان بیش از این درگیر فعالیت نشوند.

وی تأکید کرد: اکنون با کمبود ۱۶ هزارنیروی آموزش و پرورش روبه رو هستیم و استفاده از ردیف استخدامی ماده ۲۸ و استفاده از نیروهای دانشگاه فرهنگیان باعث حفظ کیفیت وضعیت آموزش و پرورش استان اصفهان می‌شود.

اعتدادی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید حدود سه هزار نیروی بازنشسته خواهیم داشت و این اتفاق امسال کسری نیروی آموزش و پرورش را افزایش می دهد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش سیاست امروز این ارگان کاهش مدارس خاص است.

وی افزود: البته عملی شدن این برنامه نیازمند زمان است و ضروری است خانواده‌ها بیشترین اطلاعات را در حوزه ثبت‌نام دانش‌آموزان داشته باشند و هر گونه تخلفی را به ما گزارش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =