مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در رابطه با نیروی انسانی در وضعیت مناسبی قرار نداشته و نداریم و اصفهان جزو ۳ استانی است که با کمبود شدید نیرو مواجه است.

به گزارش ایراسین، محمد اعتدادی صبح امروز با حضور در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در پروژه مهر نهادها و سازمان‌های مختلف همراهی دارند، افتتاح ستاد مهر شهر اصفهان نیز در همین راستا بود که شایسته تقدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه هزار و ۵۵۲ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی در سال تححیلی ۹۸-۹۹ در شهر اصفهان مشغول فعالیت هستند، افزود: در دوره ابتدایی ۸۳۳ واحد آموزشی، در دوره متوسطه اول ۳۷۲ و در دوره متوسطه دوم ۳۳۶ واحد آموزشی فعال هستند، همچنین ۷۰ واحد آموزشی استثنائی هم در شهر اصفهان داریم.

وی با اشاره به اینکه کل مدارس دولتی و غیردولتی در استان اصفهان بدون احتساب پیش‌دبستانی ۵ هزار و ۳۱۱ واحد است، گفت: تعداد کل دانش‌آموزان استان اصفهان ۸۴۵ هزار نفر تا این لحظه در سامانه سناد ثبت شده که سهم شهر اصفهان ۳۳۵ هزار و ۹۱۸ است که این ثبت نام همچنان ادامه دارد که ثبت نام غالب دانش‌آموزان افغان باقی مانده است که حدود ۷ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود در شهر اصفهان دانش‌آموز اتباع داشته باشیم.

اعتدادی ادامه داد: در دوره ابتدایی در شهر اصفهان ۱۸۴ هزار نفر، در دوره متوسطه اول ۸۱ هزار نفر و در دوره متوسطه دوم هم ۷۰ هزار نفر مشغول تحصیل هستند، دانش‌آموزان استثنائی شهر اصفهان هم هزار و ۹۶۸ نفر در ۶ ناحیه شهر اصفهان مشغول تحصیل هستند؛ کل کلاس‌هایی هم که در شهر اصفهان دایر هستند ۳۶ هزار و ۴۸ مورد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: در رابطه با نیروی انسانی در وضعیت مناسبی قرار نداشته و نداریم و اصفهان جزو ۳ استانی است که با کمبود شدید نیرو مواجه است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اصفهان در راستای حل معضل کمبود نیرو اقداماتی را انجام داده و با مسؤولان کشوری از جمله معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این رابطه و ارائه گزارش از وضعیت نیروی انسانی اصفهان دیدار داشت، تصریح کرد: امروز با تلاشی که صورت گرفت از پتانسیل بازنشستگان آموزش و پرورش استفاده شد و از آن‌ها درخواست همکاری داشتیم، همچنین از نیروهایی که به صورت موظف فعالیت داشتند خواستیم که ساعت غیرموظف را افزایش دهند، همچنین استفاده از نیروهای خرید خدمات آموزشی که در سال گذشته جذب شده بودند را داشته و در همان سطح از آن‌ها استفاده کردیم.

اعتدادی تأکید کرد: در سال جاری در شهر اصفهان هیچ مشکلی از لحاظ کلاس خالی یا نداشتن دبیر و معلم نداریم، اگرچه از تمام پتانسیل موجود که قانوناً برای ما تعریف شده بود استفاده کردیم، امید داریم با تلاشی که همکاران ما انجام داده و با دوره‌های آموزشی و ضمن خدمتی که داریم بتوانیم به سطح ویژه‌ای در آموزش و پرورش اصفهان برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اصفهان جایگاه سوم کنکور سراسری را در کشور داشت، امید دارم امسال حتی رشد داشته باشیم، تهران و تبریز در جایگاه اول و دوم بودند.

وی در پایان با بیان اینکه رشته گردشگری هم جزو رشته‌هایی است که تلاش داریم در آینده داشته باشیم، گفت: امسال یکصدمین سال تأسیس اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان را داریم که تلاش می‌کنیم برنامه خوبی در این راستا در اسفندماه برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =