آموزش و پرورش مبارکه

نقش مهم و اساسی فرهنگ سازی در سطح جامعه، مهم ترین محور در کشور است که محور توسعه یافتگی نیروی انسانی بخش قابل توجهی از این سند توسعه است. توسعه نیروی انسانی با همراهی مراکز علمی و صنعتی مقدور است و فولادمبارکه توانسته در توسعه نیروی انسانی توانمند و خلاق، نقشی سازنده داشته باشد.

به گزارش ایراسین، باقری رییس آموزش و پرورش شهرستان مبارکه در دیدار با مدیر روابط عمومی فولادمبارکه گفت: توسعه نیروی انسانی از اهداف بلند مدت آموزش و پرورش است و این مهم با همراهی ارگانهای توانمند میتواند به بهترین وجه به بروز و ظهور برسد. توسعه توانمندی نیروی انسانی در بعدهای اخلاقی، علمی و معنوی باعث می شود نهادهای درگیر همچون آموزش و پرورش نیز به همکاری و توسعه روابط خود با این نهادها روی آورند. در همین راستا آموزش و پرورش شهرستان مبارکه با ۲۶ هزار نفر دانش آموز، ۳ هزار نفر معلم شاغل و بازنشسته و ۲۰۰ واحد آموزشی فضای مناسبی برای تعامل فرهنگی و گسترش شناخت توانمندی های فولادمبارکه است. این فضای فرهنگی، نقش مهم و مؤثر در توسعه نیروی انسانی دارد و از آنجا که در راستای دست یابی به اهداف مشترک، مهم ترین هدف فعلی آموزش و پرورش ارتباط با صنعت است، فولادمبارکه به عنوان بزرگترین شرکت صنعتی در سطح شهرستان مبارکه میتواند بهترین بستر برای آموزش و پرورش باشد.

رییس آموزش و پرورش شهرستان مبارکه افزود: جا دارد از همه مسئولان فولادمبارکه به خاطر تعامل سازنده با آموزش و پرورش شهرستان تشکر کنیم چراکه اگر دیدگاه ارتباط سازنده مدیران صنایع با آموزش و پرورش نباشد سختی ها و مشکلات بسیاری را در ادامه راه خواهیم داشت. فولادمبارکه در پروژه های مدرسه سازی، توسعه ورزشگاه خلیج فارس و مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان کمک های شایانی داشته است. افتتاح مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان در اسفند ۹۷ با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش انجام شد و با افتتاح این مرکز و مشارکت فولادمبارکه توانسته ایم خدمات ارزنده ای را به فرهنگیان منطقه داشته باشیم. فولادمبارکه به عنوان یکی از صنایع مادر، خود یک قطب صنعتی به حساب می آید و باعث افتخار شهرستان، استان و کشور است. به یقین قرارگرفتن نام این مرکز در کنار نام فولادمبارکه مایه مباهات همه فرهنگیان عزیز است.

باقری، توانمندسازی مدرسه ها را از جمله برنامه های آینده آموزش و پروش خواند و گفت: در این راستا با همکاری اولیا دانش آموزان، هدایت تحصیلی دانش آموزان در رشته های مختلف نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش و بر اساس استعداد، علاقه و ملاک های دانش آموزان نقش مهمی در آینده شغلی آنان دارد مورد توجه قرارگرفته است. در حقیقت با شناخت نیاز جامعه در سطح شهرستان و اینکه در آینده چه فضای شغلی نیاز است، آمادگی وجوددارد که هدایت تحصیلی دانش آموزان با همکاری بنگاه های صنعتی بهتر برنامه ریزی گردد. به خصوص فولادمبارکه در آموزش و کارگاه های آموزشی همکاران و مشاوران میتوانند سهیم باشند و در برنامه جدید محتویات مفید و سازنده تعریف و برنامه ریزی گردد. در حال حاضر در آموزش و پرورش، مهارت های زندگی، توانمندسازی خودباوری، مهارت های عملی و کاربردی در دوره اول و دوم متوسطه برنامه ریزی شده که بخش صنعت و به ویژه شرکت فولادمبارکه میتواند با  انجام بازدیدهای متخصصین از مدارس در هفته معرفی مشاغل، هدایت تحصیلی دانش آموزان را هدفمند، برنامه ریزی و اجرا نماید.

وی با اشاره به امکانات آموزش و پرورش شهرستان گفت: در راستای تعامل بیشتر آموزش و پرورش با فولادمبارکه، این امکان وجود دارد که مراکز مشاوره آموزش خانواده و امکانات ورزشی متعلق به آموزش و پرورش در اختیار خانواده فولادمبارکه قرارداد.

بنا بر این گزارش، ایرج ترابی، مدیر روابط عمومی فولادمبارکه در این دیدار، تعامل فولادمبارکه با نهادها و ارگانهای شهرستان مبارکه را قدیم و قویم خواند و گفت: فولادمبارکه همواره کنار آموزش و پرورش، برآن بوده که در حد توان خود مشکلات مرتبط را حل کند، در این بین همگرایی صنعت و جامعه باعث میشود تا نگاه تعاملی فولادمبارکه با فرهنگیان ترویج یافته و همانگونه که تاکنون کنار آموزش و پرورش  و معلمان بوده ایم، نگاه خود را فراتر از آموزش و پرورش نیز ببینیم. در حقیقت با نگاه ویژه ای که در جامعه به معلمین هست، انتظار هم این است که فرهنگیان عزیز رضایت بیشتری از امکانات مورد استفاده خود در آموزش و پرورش داشته باشند. زمانی که موضوع ساخت مرکز فرهنگی رفاهی برای این عزیزان مطرح شد، فولادمبارکه اعلام آمادگی در مشارکت ساخت این مجموعه نمود که خوشبختانه این مهم محقق شد و توانستیم سهمی در این اتفاق مانا داشته باشیم.

ترابی، حق دانش آموزان را شناخت مناسب صنعت دانست و افزود: با توجه به تجربه صنعت در کمک به ترویج نیروی انسانی خلاق و توانمند و امکان حضور معلمین و دانش آموزان در این بنگاه صنعتی، به خوبی میتوان فولادمبارکه را در قالب یک تجربه موفق جمهوری اسلامی در بخش صنعت به ایشان معرفی نمود. از سوی دیگر، معلمین به عنوان کسانی که میتوانند روزانه این صنعت را به دانش آموزان معرفی کنند، باعث میگردند تا هم صنعت به نحو مطلوب شناسانده شود و هم دانش آموزان به خوبی نسبت به صنعت شناخت پیداکنند. همین شناخت به دانش آموزان کمک میکند تا در آینده شغلی خود فرصت انتخاب هدفمند داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =