• ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
  • کد خبر: 14461
  • readingTime: ۱ دقیقه
واردات کنسانتره مس چین از ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین سطح از سپتامبر 2018 رسید

در خلاصه عملکرد ۱۲ ماهه سال ۹۹ توسط وزارت صمت منتشر شده صادرات کالاهای غیر نفتی و واردات آن مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس آن شاهد کاهش ۱۵.۱ درصدی صادرات و ۵.۸ درصدی واردات در ایران بوده ایم.

به گزارش ایراسین، در حوزه صادرات شاهدیم که میزان کالای صادرشده با حجم ۱۱۳.۷ میلیون تن با کاهش ۱۵.۱ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه گشته و از لحاظ ارزش نیز که عدد ۳۵ میلیارد دلار بوده کاهش ۱۴.۶ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین در بخش واردات نیز با کاهش ۵.۸ درصدی عدد ۳۳.۷ میلیون تن را به ارزش ۳۸.۹ میلیارد دلار به ثبت رسانده است. البته درخصوص میزان ارزش دلاری نیز با کاهش ۱۱.۷ درصدی همراه بوده است.

در مجموع می‌توان گفت آمار مقدماتی واردات صادرات کالاهای غیرنفتی همراه با میعانات گازی در سال ۹۹ نشان می دهند که در بخش واردات و صادرات با کاهش وزنی و ارزش دلاری همراه شده است.

میزان حجم تجاری(واردات و صادرات) در سال ۹۸ به میزان ۱۶۹۶۲۹ هزارتن و به ارزش ۸۵۰۵۴ میلیون دلار بوده است که در سال ۹۹ به ترتیب به ۱۴۷۴۱۰ هزارتن از لحاظ حجم صادراتی و از لحاظ ارزش نیز به ۷۳۸۹۱ میلیون دلار رسیده است.

به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که منجر به کاهش میزان تبادلات تجاری در سال ۹۹ شده، شیوع ویروس کرونا در جهان بوده است که همراه با رکود اقتصادی، منجر به کم شدن تقاضا، همچنین تشدید مقررات سخت برای جلوگیری از ورود هرنوع محموله تجاری که منجر به وارد شدن ویروس به کشورهای مختلف شود، موجب شد تا واردات و صادرات کاهش یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =