بورس

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۵.۵۳۴ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۵ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش ایراسین، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۱۰ فرودین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۳.۷۹۹ واحدی به سطح ۱.۳۰۳.۰۸۸ واحد رسید شاخص کل هم وزن با رشد ۲۷۶ واحدی نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۴۴۲.۸۲۸ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۲۹ % و شاخص هم وزن رشد ۰.۰۶ % را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۵.۵۳۴ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۵ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳۴ واحدی به سطح ۱۸.۰۸۱ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۲۵.۴۴۰ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۱ میلیارد برگه سهم بود.

فولاد مبارکه اصفهان گزارش منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰

این شرکت در اسفند ماه سال گذشته توانسته است ۱۰ هزار میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش برساند و در مجموع در ۱۲ ماهه سال گذشته ۷۶ هزار میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش برساند که در مجموع ۴.۴۷۸ هزار تن محصولات گرم، ۱.۴۴۷ هزار تن محصولات سرد، ۲۲۲ هزار تن محصولات پوشش دار و ۱.۲۶۹ هزار تن سایر محصولات خود را به فروش رسانده است. همچنین مقایسه فروش فصلی در نماد فولاد نشان می‌دهد که این شرکت در ۳ ماهه چهارم مبلغ ۲۷,۰۰۵ میلیارد تومان فروش داشته است. این به این معنی است که فروش شرکت در زمستان نسبت به پاییز رشد فصلی ۲۲ درصدی را داشته است.

وضعیت معاملاتی سهام این شرکت

پس از این گزارش بسیار خوب فولاد مبارکه ما شاهد این هستیم که ۱۱ میلیون برگه سهم توسط شخصیت‌های حقوقی فروخته شده که این مقدار فروش با وضعیت بنیادی سهم همخوانی ندارد و لازم است نظارت بیشتری بر روی فروش حقوقی‌ها انجام شود و در خصوص بازار جهانی ورق فولادی باید گفت عرضه کنندگان ورق سی آی اس که بخش اعظم تولید ماه می را نیز پیش فروش کرده‌اند حالا عقب نشسته‌اند تا وضعیت بازار را بسنجند. صادرکنندگان هنوز خوش بین هستند چون قیمت‌ها در ترکیه مطلوب است و در بازار اروپا نیز افزایش قیمت‌هایی اعلام شده است. قیمت اسمی بازار برای ورق گرم صادراتی سی آی اس ۸۷۰ تا ۸۸۰ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه است که معادل ۸۵۰ تا ۸۶۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.

دلار و یورو در صرافی ملی: قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۵ هزار و ۷۰۷ تومان و قیمت خرید ۲۵ هزار و ۱۹۸ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو ۲۹ هزار و ۵۸۸ تومان و قیمت خرید ۲۹ هزار و ۲ تومان اعلام شده است و قیمت دلار در بازار آزاد نیز به محدود ۲۶ هزار تومان رسیده که این امر منجر به تکرار درآمدهای فصل زمستان برای سال جاری است و نرخ پی بر ای را با قدرت بیشتری تعدیل مثبت می‌کند، به زودی گزارشات ۱۲ ماهه شرکت‌های بر روی سامانه کدال می‌نشیند و می‌توان ارزیابی بهتری در خصوص بازار انجام داد و پیش بینی می‌شود نرخ پی بر ای بازار یک تعدیل ۲۰ الی ۳۰ درصدی داشته باشد.

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به اینکه نشانه‌های واضحی از فروپاشی تحریم‌ها وجود دارد، نوشت؛ چین اکنون آشکارا تحریم‌ها را به بازی گرفته و تهران نیز این جسارت را دارد تا خواسته بایدن برای اینکه نخست ایران به تعهدات توافق هسته‌ای بازگردد را نادیده بگیرد و بایدن ابراز نگرانی در خصوص روابط ایران و چین گرفته است، این قرارداد ۲۵ ساله می‌تواند بسیاری از معادلات غربی‌ها را بهم بریزد البته نیاز است مفاد دقیق‌تری منتشر شود و این قرارداد می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر بازار سرمایه داشته باشد.

وتجارت، وبصادر، وبملت همگی تقریباً در قیمت‌های محدوده صفر تابلو مچ شدند اما همگی به صف فروش کشیده شدند و این موضوع جای نگرانی بسیار زیادی دارد، زمانی که سهم برای یک اتفاق بسیار مثبت بسته می‌شود و توقع می‌رود در قیمت‌های بالا باز بشوند شاهد این هستیم که به صف فروش می‌نشینند جای کمی تأمل دارد و اتفاق خوبی نیست.

بیشترین تأثیر در شاخص کل

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرابورس ‌

نگاهی به کدال

وسبحان: شرکت سرمایه گذاری سبحان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل واگذاری سهام ۶۶,۷۹۸ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۸% افزایش داشته است. وسبحان با سرمایه ثبت شده ۳,۹۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده که نسب به مدت مشابه سال قبل سودی محقق نکرده است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۳۶۸,۵۰۵ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۱% به مبلغ ۴۰۹,۱۴۰ میلیون ریال رسیده است.

وتوصا: شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل واگذاری سهام ۱۶,۴۱۸ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۸۰% کاهش داشته است. وتوصا با سرمایه ثبت شده ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده که نسب به مدت مشابه سال قبل سودی محقق نکرده است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۴,۳۶۷,۸۶۶ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۴۳۵% به مبلغ ۲۳,۳۷۷,۹۷۷ میلیون ریال رسیده است.

سبزوا: افشای اطلاعات بااهمیت - (سایر اطلاعات بااهمیت افزایش سرمایه شرکت دارو ساز طاها گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ (اصلاحیه) شرکت سیمان لار سبزوار

شرح رویداد:

افشای اطلاعات با اهمیت افزایش سرمایه شرکت داروساز طاها از مبلغ ۳۰۴ میلیارد ریال به دو هزار و ۸۳۰ و دو میلیارد ریال شایان ذکر است درصد مالکیت گروه سیمان لار سبزوار در شرکت دارو سازی طاها ۲۰ درصد (۱۷.۵ درصد سهام متعلق به شرکت سیمان لار سبزوار و ۲.۵ درصد سهام متعلق به شرکت فرعی گروه شرکت سنجش سهام سیمان سبزوار) می‌باشد

وبصادر: بانک صادرات ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل سود تسهیلات خود ۲۹,۴۸۷,۳۹۹ میلیون ریال درآمد داشته و مبلغ ۲۶,۲۶۱,۹۱۷ میلیون ریال سود سپرده پرداخت نموده است. بانک در این ماه تراز مثبت %۱۲ را ثبت نموده است. وبصادر با سرمایه ثبت شده ۱۷۵,۳۵۳,۹۷۲ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل سود تسهیلات مبلغ ۲۵۹,۵۶۵,۹۹۴ میلیون ریال درآمد داشته و مبلغ ۲۳۰,۶۷۰,۲۴۶ میلیون ریال سود سپرده پرداخت نموده است. بانک طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت %۱۳ را ثبت نموده است.

غزر: شرکت زر ماکارون طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲,۰۸۲,۸۱۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۶۷% افزایش داشته است. غزر با سرمایه ثبت شده ۳,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱۸,۹۸۲,۷۶۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵% رشد داشته است.

سبزوا: شرکت سیمان لار سبزوار طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۰۴,۱۹۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۰۶% افزایش داشته است. سبزوا با سرمایه ثبت شده ۳,۷۵۷,۷۹۸ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۹۷۸,۸۸۱ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۱% رشد داشته است.

واعتبار: شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل واگذاری سهام ۶۹,۷۳۴ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۷۸% افزایش داشته است واعتبار با سرمایه ثبت شده ۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده که نسب به مدت مشابه سال قبل سودی محقق نکرده است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۳۸۲,۱۹۵ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۶% به مبلغ ۴۴۴,۰۲۴ میلیون ریال رسیده است.

نقشه بازار بر اساس ارزش معاملات به تفکیک صنایع

منبع: ایمنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =