ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران

نائب رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران می‌گوید بازار مسکن همچنان دچار رکود است و مهم‌ترین موضوع در مهار افزایش شدید قیمت در بازار مسکن، تولید انبوه مسکن است،چرا که زمانی که تقاضا در بازاری زیاد باشد و عرضه آن کم، قیمت ها افزایش می یابد.

ایرج رهبر نائب رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایراسین در خصوص اینکه آیا بازار مسکن از رکورد خارج شده است یا خیر گفت: بازار مسکن از رکود خارج نشده است و دلیل آن افزایش قیمت غیرقابل پیش‌بینی در سال‌های گذشته است، معتقدم تا زمانی که تولید مسکن مداوم و برنامه‌ای مستمر برای تولید آن وجود نداشته باشیم انتظار کاهش قیمت را نیز نباید داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: ازدواج و آمارهای مرتبط به مسکن به طور مدام در حال افزایش است و اگر تولید مسکن را متوقف کنیم، انباشت تقاضای مسکن باعث افزایش قیمت می‌شود که طبیعی است. اقتصاد کلان کشور نیز در بازار مسکن بسیار تاثیر گذار است. بازاری است که لوکوموتیو اقتصاد کشور است و 35 درصد اقتصاد کشور در مسکن تعریف شده است. بنابراین تورم و تلاطم در اقتصاد کلان کشور در این بازار تاثیر مستقیم می‌گذارد.

رهبر درباره تاثیر عدم فروش خانه های ساخته شده و وجود خانه های خالی در افزایش قیمت‌ها گفت: تدابیری توسط مجلس اندیشیده شده است تا با اخذ مالیات از خانه‌های خالی بتوانند از این موضوع جلوگیری کنند که تا حدودی در برابر احتکار نشدن مسکن موثر است، از طرف دیگر با اخذ مالیات از خانه‌های خالی و ... می توان به صورت قانونی از افزایش قیمت مسکن جلوگیری کرد، اما آنچه از قانون مجلس هم مهم‌تر است، مسئله تولید انبوه مسکن است.

وی در پایان گفت: زمانی که در هر بازاری تقاضا زیاد باشد و عرضه آن کم، قیمت ها افزایش پیدا می کند. بنابراین با تولید انبوه مسکن می‌توان از افزایش‌های شدید قیمت مسکن جلوگیری کرد. باید برنامه‌ای برای تولید مسکن داشته باشیم، چرا که مهم‌تر از قانون، اخذ مالیات از خانه‌های خالی خواهد بود که تاثیر آن زمان‌بر و  مهم‌تر است. همچنین کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند در زمینه قوانین فرار از مالیاتی حرفه‌ای هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =