• ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
  • کد خبر: 52699
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

قیمت سکه و طلای آبشده در روز پایانی هفته گذشته به شدت نزولی شد. سال گذشته در اردیبهشت‌ماه بازار طلا وارد دوران رکود شد و تا ماه‌ها در محدوده کوچکی نوسان می‌کرد، اکنون برخی از فعالان بازار عقیده دارند بازار طلا در اردیبهشت ماه سال جاری نیز وارد رکود چند ماهه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا در هفته پایانی فروردین‌ماه درجا زد و در روز پایانی هفته نیز کاهشی بود. روز جمعه قیمت سکه و طلای آبشده در اتاق‌های معاملاتی به شدت کاهش یافت تا از احتمال ریزش قیمت‌ها در روز شنبه خبر دهد. برخی از فعالان بازار طلا معتقدند شاید قیمت ارز و طلا با آغاز اردیبهشت ماه مانند اردیبهشت ۱۴۰۲ ریزشی شود. سال گذشته قیمت سکه و طلا از نیمه اردیبهشت‌ماه ریزشی شد و تا ۶ ماه در سطوح پایینی باقی ماند.

هفته گذشته قیمت سکه امامی در کانال ۴۲ تا ۴۴ میلیون تومان نوسان کرد. گزارش‌های میدانی نیز از کاهش حجم معاملات خبر می‌دهد. روز جمعه قیمت سکه در اتاق‌های معاملاتی کانال ۴۲ میلیون تومان را از دست داد و بسیاری از فعالان بازار عقیده این روند ریزشی روز شنبه در بازار ادامه‌دار است.

بازار طلا وارد رکود می‌شود؟

در نمودار قیمتی سکه محدوده ۴۲ میلیون و سپس ۴۰ میلیون تومان سطوح کلیدی بازار شناخته می‌شوند و انتظار می‌رود خریداران در این محدوده از قیمت سکه حمایت کنند. مؤمنی یکی از فعالان بازار سکه در این باره می‌گوید: خیلی‌ها به دنبال خرید سکه هستند ولی سطوح فعلی را مناسب نمی‌دانند، آنها منتظرند تا سکه را با قیمت به مراتب پایین‌تری بخرند. هفته گذشته قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب به ۲۶ میلیون و ۱۶ میلیون تومان رسید. پس از سکه معاملات روز جمعه طلای آبشده با شکاف قیمتی ۴۰۰ هزار تومانی آغاز شد.

طلای آبشده در معاملات روز پنج‌شنبه با قیمت ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به پایان رسید ولی روز جمعه نخستین معامله در محدوده ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان انجام شد. طلای آبشده در طول دو هفته گذشته بارها برای عبور از سطح ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ناتوان بود و اکنون انتظار می‌رود قیمت‌ها ابتدا تا ۱۶ میلیون و سپس ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند.

بازار طلا وارد رکود می‌شود؟

مؤمنی فعال بازار طلای اصفهان در مورد روند قیمت طلا در طول هفته گذشته گفت: طلای آبشده در محدوده ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مقاومت سنگینی برای ادامه روند صعودی دارد و شاید این مقاومت بازار طلا را ماه‌ها وارد رکود کند. سال گذشته در اردیبهشت‌ماه قیمت طلا به سقف تاریخی رسید و پس از آن نزولی شد، اکنون برخی از فعالان بازار عقیده دارند بازار وارد دوران رکود چند ماهه خواهد شد. مؤمنی در این‌باره گفت: بازار خیلی رشد کرد و بعید نیست چند ماهی در این محدوده آرام بگیرد، پیش بینی بیشتر فعالان بازار رکود تا شهریور ماه است. باید در نظر داشت تقاضا برای سکه و طلا هر سال با آغاز نیمه گرم سال افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =