اکرم وطن دوست

مدیرعامل شرکت آتراصنعت اسپادان گفت: مدیریت شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیش قراول صنعت فولاد ایران و خاورمیانه به شرکت های دانش بنیان اعتماد می کند و در یک فرایند تعاملی خوب باعث شد ما به عنوان یکی از شرکت ها بتوانیم پودرهای قالب را بومی سازی کنیم.

اکرم  وطن دوست در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه شرکت آتراصنعت اسپادان تولید کننده انواع «پودرقالب ریخته گری» گرانوله و انواع فراورده های نسوز مورد مصرف در صنایع در بومی سازی «پودرقالب» شرکت فولاد مبارکه نقش داشته است، اظهار داشت: این شرکت از ابتدای تاسیس با هدف توجه ویژه به محصولات وارداتی مورد مصرف در صنعت فولاد و با نگرشی خاص به مشکلات تامین این محصولات اقدام به تحقیق و آزمایشات فراوان در راستای به دست آوری دانش فنی تولید این محصولات کرد.وی افزود: به پشتوانه تلاش کادر حرفه ای و خستگی ناپذیر این شرکت، توانست دانش فنی تولید انواع گرید پودر قالب گرانوله را از آن خود کند و هم اکنون صنعت فولاد را از واردات پودر قالب ریخته گری گرانوله بی نیاز سازد.

مدیرعامل شرکت آتراصنعت اسپادان بیان داشت: این شرکت در لیست تامین کنندگان شرکت هایی نظیر مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا، فولاد هرمزگان است و همکاری خود را با دیگر شرکت های بزرگ از جمله فولاد خوزستان و فولاد آلیاژی آغاز کرده است و قصد صادرات محصولات را در برنامه دارد.

نیاز روزانه 7 هزار تنی فولاد مبارکه به «پودر قالب»

وی اضافه کرد: نیاز شرکت فولاد مبارکه به « پودرقالب» سالانه 10 الی 15 تن است که سالیانه 6 الی 7 هزار تن است که شرکت ما با تولید مازاد علاوه بر پاسخ به نیاز این شرکت در تامین تمامی شرکت های تولید فولاد کشور برآمده است.

وطن دوست با اشاره به اینکه شرکت آترا صنعت اسپادان پس از تولید اولین نمونه های تستی با مجتمع فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت فولاد کشور وارد مذاکره شد، گفت: با همکاری مجتمع فولاد مبارکه تست های اولیه در ابتدای سال 98 آغاز شد و نتیجه تست های انجام شده توسط کادر فنی آن شرکت رضایت بخش بود.

وی افزود: همانطور که می دانید فولاد مبارکه استانداردهای بسیار سختگیرانه ای دارد که برآورده کردن آن هم بسیار دشوار و هم لذت بخش است و اگر شرکتی بتواند این استانداردها  را کسب کند راه بزرگی را طی کرده است.

مدیرعامل شرکت آتراصنعت اسپادان اشاره ای به اعمال تحریم های شدید و تهدید های آمریکا در خصوص قطع همکاری شرکت های اروپایی با ایران داشت و افزود: شرکت های اروپایی تولید کننده این محصول حاضر به ادامه همکاری با شرکت های ایرانی و از جمله مجتمع فولاد مبارکه نشدند و از آنجایی که تولید فولاد بدون «پودر قالب» امکان پذیر نیست تیم شرکت آترا صنعت اسپادان با تلاش فراوان موفق به بومی سازی این محصول و بی نیاز کردن کشور از واردات این کالا شد که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز منجر به کارآفرینی مستقیم و غیر مستقیم و ادامه دار شدن روند تولید فولاد گشت.

حمایت مدیریت فولادمبارکه دربومی سازی «پودر قالب»

وی افزود: جا دارد از دو تجربه بسیار افتخارآمیز در این رابطه یاد کنیم؛ اولین تجربه تولید موفقیت آمیز تولید «پودر قالب»  مخصوص تولید ذوب های گرید API است که برای تولید لوله های انتقال گاز ترش استفاده می شود و این شرکت موفق شد در کنار فولاد مبارکه این افتخار را داشته باشد که سهمی در این موفقیت بزرگ ملی داشته باشد. دومین تجربه هم برمی گردد به تولید ضخیم ترین اسلب ایران در شرکت توانمند و معظم فولاد مبارکه و اسلبی که به سیصد ایرانی معروف شد و با افتخار با پودر قالب تولیدی این شرکت تولید شد.

وطن دوست ضمن تشکر از کارکنان بسیار فنی و با دانش فولاد مبارکه تصریح کرد: مدیریت شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیش قراول صنعت فولاد ایران و خاورمیانه به ما اعتماد کردند و در یک فرایند تعاملی خوب باعث شدند بتوانیم پودرهای قالب را بومی سازی کنیم.

وی اضافه کرد: مطمئنا شرکت های خارجی رقیب از این مساله خوشحال نیستند چراکه بازار ایران رابسیار جذاب می دیدند. البته با توجه به قیمت های ارائه شده شرکت های داخلی امکان رقابت برای آنها بسیار سخت است ولی دیده شده است که شرکتهای رقیب برای بیرون راندنرقبا حتی حاضر به دامپینگ و ضرر کوتاه مدت می شوند ولی پس از بیرون کردن رقیب دومرتبه به روال سابق برگشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =