محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی گفت: از نزدیک با حضور در ۵ واحد فعال در این بخش در جریان مشکلات آنها قرارگرفتم.

به گزارش ایراسین محسن رضایی گفت: ما در آستانه تدوین سیاستهای کلی برنامه توسعه هفتم هستیم و سعی داریم مباحث زیست فناوری را در آن قرار دهیم و از فعالان این بخش میخواهیم نظرات و پیشنهادات خود را برای تدوین سیاستها استفاده کنیم.

به گفته رضایی، زیست فناوری اگر تا دیروز در سلامت نقش داشت در دهه آینده در امنیت، اقتصاد و سلامت ملی ما نقش خواهد داشت‌.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اگر ملت ما میخواهد آینده خوب قوی و مطمئن داشته باشد بیش از آنچه امروز تلاش می‌شود باید توجه و تلاش داشته باشد و سرمایه گذاری جدی روی فناوری های نوظهور مثل بیوتکنولوژی انجام دهیم‌.

وی گفت: باید به طور جدی بخش عمومی دولتی حاکمیتی  و خصوصی به بیوتکنولوژی ورود کرده و حضور جهادی داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسائل دست و پاگیری در این بخش وجود دارد. برای مثال موضوع قیمتگذاری و صادرات می‌تواند با ارتباط بانک مرکزی و وزارت بهداشت حل شود. اینکه داروهای ساخت ایرانی وارد فهرست داروی کشور شود و از ورود دارو جلوگیری شود کار سختی نیست‌.

به گفته رضایی، اکنون اولویت ملی جای خود را به نظام اولویتها داده است. امروز زمانی که مسائل فهرست میشود باید بتوان برای آن راهکاری در پیش گرفت و ارتباط میان آنها را پیدا کرد. اما اکنون یک سردرگمی در نظام اولویتها داریم که به دلیل عدم شناخت است.

وی اظهار کرد: اقتصاد ایران الا کلنگی است و ما مشکلات را نمیشناسیم و باید نظام اولویتها با کمک نخبگان شناسایی شود. همچنین بیوتکنولوژی باید در اولویت‌های کشور قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =