عظیمیان

مدیرعامل فولادمبارکه تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز صنعت فولاد کشور به قطعات و مواد مصرفی از داخل کشور را از اولویتهای مهم و به نوعی پدافند غیرعامل دانست.

به گزارش ایراسین، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، در جریان برگزاری مانور بزرگ پدافند غیرعامل در شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه تدابیر دوراندیشانه و بازدارندۀ مؤثری در این حوزه اتخاذ کرده است، گفت: بیشترین صدمات احتمالی از ناحیۀ جنگ نرم، متوجه بخش هایی است که در حوزۀ پدافند غیرعامل، برنامه ریزی و عملکرد خوبی نداشته اند. چه بسا اگر دستورالعمل های آن به خوبی اجرا شود، توطئه ها عقیم خواهند ماند.
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه یکی از دستاوردهای باارزش و مهم جمهوری اسلامی ایران است، تأکید کرد: سامانۀ اینترنتی، رایانه‌ای و نرم افزاری خطوط تولید و پشتیبانی شرکت از مهمترین بخش‌هایی است که باید بهتر از قبل و به خوبی پدافند غیرعامل در آنها رعایت شود.
وی هوشیاری و دقت نظر همۀ مدیران و کارکنان فولاد مبارکه را از ضروریات کار دانست و گفت: هرقدر دشمنان حربه‌های بیشتری برای ضربه وارد کردن به کشور ما به کار می برند، ما باید چند برابر آن، تمهیدات خردمندانه و حتی پیشگیرانه اتخاذ کنیم تا بتوانیم این دستاورد باارزش را حفظ کنیم.
عظیمیان با اشاره به تحریم فولاد مبارکه از سوی آمریکا گفت: همان گونه که قبلا نیز گفته ایم، تحریمها چیز تازه ای نیست؛ اما باید به خاطر داشته باشیم هدف دشمن از تحریم وارد آوردن ضربۀ اقتصادی به کشور است؛ ازاین رو شایسته است ما نیز به دور از هرگونه غفلت، خود را تقویت کنیم.
وی تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز صنعت فولاد کشور به قطعات و مواد مصرفی از داخل کشور را از اولویتهای مهم و به نوعی پدافند غیرعامل دانست و گفت: اگرچه تحریم ها همواره در وهلۀ اول شرایط را قدری سخت کرده اند، ملت بزرگ ایران با پایداری و تقویت بنیۀ اقتصاد داخلی از هریک از تحریم ها به عنوان فرصتی برای رشد و خوداتکایی استفادۀ بهینه کرده است. از یاد نبریم که هرچه دشمن عرصه را بر ما تنگ تر کند، ما نیز باید استوارتر از همیشه به دنبال راهکارهای مناسب باشیم و بدانیم پیشرفت در شرایط سخت حاصل می شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه در همین خصوص از تشکیل کمیته های توانمند و ملی برای بومیسازی تجهیزات و تأمین قطعات یدکی موردنیاز صنعت فولاد از داخل کشور در آیندۀ نزدیک خبر داد و گفت: در این کمیته ها که به نوعی راهبردهای پدافند غیرعامل را اجرا میکنند، راهکارهای بومی سازی هرچه بیشتر قطعات به دست سازندگان داخلی و تأمین مواد مصرفی موردنیاز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اهمیت نقش تمامی کارکنان در این شرایط گفت: آنچه مسلم است این است که مدیران و کارکنان فولاد مبارکه در هیچ دوره ای به روزمرگی دچار نشده و نخواهند شد. نیروی انسانی پویا و توانمند فولاد مبارکه در همۀ ادوار با حرکت روبه جلوی خود ثابت کرده است هیچ عامل بازدارنده ای نمی تواند خللی در عزم و ارادۀ پولادین کارکنان شرکت وارد آورد و دستاوردهای مستمر گروه فولاد مبارکه گواه این مدعاست.
مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به کرات به کسانی که در راه معاش خود تلاش می کنند، وعدۀ یاری داده است؛ بنابراین باید با توکل بر او و با همیاری بیشتر برای از پیش رو برداشتن مشکلات، همت گماریم.
همۀ مسئولان باید با کمک و همیاری از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که فولاد مبارکه در بخش صنعت سرآمد آنهاست، حراست کنند
کرد: در حوزۀ حمل ونقل پروژه هایی نظیر افزایش سهم حمل ریلی به منظور پایداری ورود مواد و محصولات شرکت و مجهز کردن شرکتهای اقماری فعال در حوزۀ حمل ونقل به منظور حمل جادهای مواد و محصولات در شرایط اضطراری تعریف و اجرا شده است که بسیاری از آنها به طور پیوسته توسعه داده خواهند شد.
وی در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزۀ فناوری اطلاعات پرداخت و در این خصوص گفت: انجام مطالعات لازم برای سایت پشتیبان، تشکیل کمیتۀ امنیت اطلاعات، طرح پروژۀ ریسک امنیت اطلاعات، انجام تست نفوذ سیستمهای اطلاعاتی در زیرساختها و رفع مغایرتهای موجود در این زمینه، آموزش و اطلاع رسانی به کارشناسان با برگزاری دوره های مختلف آموزشی، راه اندازی مرکز پایش و مقابله با رخدادهای امنیتی، توسعۀ زیرساختهای ارتباطی شبکه، نوسازی مراکز داده و تجهیزاتی جدید، بازنگری و طراحی مجدد شبکه های ارتباطی برون سازمانی در بستر اینترنت و طراحی شبکۀ پایدار در گروه فولاد مبارکه از مهمترین اقدامات در این حوزه بوده اند.
مدیر حراست فولاد مبارکه در بخش پایانی این گزارش خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و پیگیری های مستمر در سال جاری علیرغم بروز برخی مشکلات، خوشبختانه هیچ گونه خللی در فرایند کاری شرکت ایجاد نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =