اسلب

عملکرد ماهانه تولید فولاد خام در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ برای فولاد سازی منتشر شد و بر اساس آن اسلب بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و طی 5ماه نخست امسال رقم تولید آن از 4میلیون تن نیز فراتر رفته است.

به گزارش ایراسین، طبق جداول ارائه شده توسط سازمان ایمیدرو شرکت آهن و فولاد ارفع در مدت ۵ ماه نخست سال موفق به تولید ۳۳۹،۱۸۲ تن بیلت فولادی شده است. شرکت جهان فولاد سیرجان در مدت ۵ ماه نخست امسال ۳۴۱،۹۲۱ تن بیلت فولادی تولید کرده است.

شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی دیگر از تولید کنندگان محصولات فولادی در مدت ۵ ماهه نخست امسال موفق شد ۹۶۸،۴۴۴تن بلوم تولید کند.

در این جدول آماری نام شرکت های معدنی که به جرگه تولیدکنندگان محصولات فولادی نیز اضافه شدند به چشم می خورد. شرکت سنگ آهن چادرملو با زیر مجموعه خود یعنی فولاد چادرملو در مدت ۵ ماه امسال موفق به تولید ۳۹۳،۵۱۴تن بیلت فولادی شده است.

فولاد بردسیر یکی دیگر از تولیدکنندگان فولادی کشور که زیرمجموعه شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه است از ابتدای فروردین ۹۹ تا پایان مرداد ماه امسال موفق به تولید ۲۳۹هزارو ۲۰۵تن بیلت فولادی شده است.

شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز طی این مدت توانسته است بلوم آلیاژی- مهندسی به میزان ۷۱،۱۴۱تن، بیلت آلیاژی-مهندسی به مقدار ۱۱۴،۸۵۷تن و اینگات نیز به مقدار ۱۶،۰۲۸تن تولید کند.

فولاد بناب در ۵ ماهه نخست سال ۹۹ موفق شده است که در زمینه تولید بیلت فولادی عدد ۱۴۵ هزار و ۲۷۵ تن را ثبت کند و البته بلوم نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات این شرکت بوده که تولیدی برای آن ثبت نگردیده است.

مجتمع فولاد خراسان به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ فولادی در شرق کشور طی مدت فروردین ماه تا پایان مرداد ماه امسال در زمینه تولید بیلت فولادی توانسته ۳۹۵ هزار و۲۰۶ تن تولید کند.

فولاد خوزستان نیز به عنوان یکی از شرکت های مادر فولاد در ایران طی مدت پنج ماهه نخست امسال 3 محصول را در لیست تولید خود قرار داده است به این ترتیب که اسلب به میزان ۵۹۹ هزارو ۶۰۹ تن، بیلت فولادی ۸۶هزار و ۴۹۴تن و بلوم نیز به مقدار ۹۶۹هزار و ۸۹تن تولید کرده است.

شرکت فولاد کاوه جنوب پخش شده در پایان مرداد ماه ۴۳۳ هزار و ۷۳۹ فولادی تولید کرده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه در پنج ماهه نخست امسال توانست به میزان 2 میلیون و ۹۵۰ هزار و و ۹۲۹ تن اسلب تولید کند. همچنین فولاد سبا نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه های فولاد مبارکه اصفهان طی مدت یاد شده توانسته ۵۸۹ هزار و۳۴۹تن اسلب تولید کند. شرکت فولاد هرمزگان به عنوان بزرگترین شرکت فولاد ساز زیر مجموعه گروه فولاد مبارکه اصفهان طی مدت یاد شده موفق به تولید ۵۴۹ هزار و ۶۱۲تن اسلب شده است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز  در پایان مرداد ماه توانست بیلت فولادی به میزان ۳۴ هزار و ۹۰۹ تن را تولید کند.

در مجموع می توان گفت بیشترین محصول تولید شده طی مدت یاد شده مربوط به اسلب است که در ۵ ماهه امسال عدد ۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۴۹۹ تن از این محصول توسط شرکت های فولاد ساز به تولید رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =