رشد 20درصدی در تولید/ صادرات کلینکر و سیمان 2.5درصد افزایش یافت

معاون فنی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان درباره آخرین وضعیت تولید سیمان در کشور گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور که بر روند تولید فعالیت‌های بسیاری اثرگذار بوده، اما در صنعت سیمان طی مدت 5 ماه نخست امسال حدود 20درصد افزایش تولید داشته و صادرات کلینکر و سیمان نیز با رشد 2.5درصدی همراه شده است.

نادر غفاری در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب درباره اعمال افزایش قیمت سیمان در کشور نیز اظهار کرد: 20درصد افزایش قیمت که با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده قرار بود انجام شود به مرحله اجرا رسیده است. (لازم به ذکر است به دلیل افزایش قیمت تمام شده تولید سیمان، تولیدکنندگان در این صنعت خواستار افزایش قیمت محصولات خود شدند که در نهایت این درخواست مورد موافقت قرار گرفت و افزایش 20درصدی قیمت سیمان مصوب شد).

سیمان به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک و صادراتی ایران در بخش صنایع معدنی به شمار می‌آید و این در حالیست که طی 5 ماه گذشته که ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده، وضعیت صادراتی محصولات مختلف صنعتی و معدنی را تحت تاثیر قرار داده است، اما معاون فنی انجمن سیمان درباره آخرین وضعیت صادراتی محصولات سیمانی می گوید که مجموع صادرات کلینکر و سیمان در 5 ماه نخست امسال با رشد 2.5درصدی همراه گشته است.

وی با اشاره به اینکه کشور عراق تنها یکی از مشتریان سیمان ایران است در ادامه گفت: سیمان ایران به کشورهای مختلفی همچون بنگلادش، کویت، امارات، هندوستان، چین و حتی افریقا صادر می شود. همچنین میزان صادرات کلینکر و سیمان در 5 ماهه نخست امسال 5.5میلیون تن بوده است.

غفاری با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و همت مدیران توانسته‌اند ضمن کنترل شرایط، تولید خود را حفظ کنند و کاهشی در ظرفیت تولید خود نداشته باشند در ادامه افزود: با توجه به اینکه در مدت 5 ماهه نخست امسال شرایط بازار در وضعیت مناسبی بوده و در بازار داخلی نیز فروش با رشد همراه شده، امید می رود که صنعت سیمان امسال، سال خوبی را در پیش داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =