• ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۴
  • کد خبر: 7389
  • readingTime: ۱ دقیقه
نیکل

دفتر معادن و زمین شناسی فیلیپین گزارش داد: صادرات نیکل این کشور با 28 درصد تغییر در سال 2020 نسبت به سال گذشته به 102.310 تن در نیمه نخست سال رسیده و روند کاهشی داشته است.

به گزارش ایراسین، متال ماینر در گزارش هفتگی خود آورده است کاهش صادرات نیکل در LME و SHFE یعنی جایی که قیمت نیکل افزایش یافته باعث به وجود آمدن نوسان شده است.

در عین حال تولیدکنندگان برتر با وجود اینکه موارد کرونا ویروس از نیمه اول سال افزایش یافته است به بازار اطمینان دادند که هیچ گونه اختلال دیگری برای ماههای باقی مانده از سال پیش‌بینی نمی شود.

علاوه بر این، طبق گفته وزارت محیط زیست و منابع طبیعی منطقه، صادرات بزرگترین صادرکننده نیکل با درجه بالا ، SR Languyan Mining Corp ،  احتمالا تا پایان امسال کاهش می‌یابد. این بدان معنی است که ممکن است فیلیپین نتواند از صادرات فعلی خود به چین حمایت کند و از قیمت نیکل حمایت کند. از سویی دیگر تقاضا در چین همچنان بالاست.

تحلیلگر Macquarie ، جیم لنون تخمین می زند که کارخانه های چینی 2.88 میلیون تن فولاد ضد زنگ در ماه ژوئیه تولید کرده اند و یا 4.8درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند.

با این حال، لنون هنوز انتظار دارد مازاد سنگ معدن نیکل حدود 100000 تن برای سال 2020 باشد.

گفتنی است نیکل به دلیل داشتن ویژگی های خاص، کاربردهای فراوانی دارد که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به استفاده در ساخت فولاد ضد زنگ اشاره کرد. همچنین برای تولید دیگر آلیاژهای فلزی ضد زنگ و ضدخوردگی نیز نیکل استفاده میشود.

به طور کلی می توان گفت: سرانه مصرف نیکل در دنیا در کاربردهای مختلف به این صورت است که 70درصد ساخت فولادهای زنگ‌نزن، 9درصد ساخت آلیاژهای غیرآهنی، 8درصد در آبکاری، ۹درصد آلیاژهای فولاد و ریخته‌گری، ۳درصد ساخت باتری و ۱درصد نیز در سایر بخشها استفاده می شود.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =