مهدی سهرابی مدیر خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: سیاست اصلی فولاد مبارکه بر تأمین نیازهای تجهیزات خطوط تولید از طریق سازندگان و تامین‌کنندگان داخلی، به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، متمرکز است. در سال گذشته، این شرکت توانست حدود ۱۶ هزار ردیف قطعه و تجهیز را تأمین کند که بیش از ۸۰ درصد این نیازها از طریق شرکت‌های داخلی برآورده شده است. برای سال ۱۴۰۴، برنامه‌ریزی شده که حدود یک هزار ردیف دیگر از این قطعات، به ویژه آن‌هایی که برای اولین بار توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده، تأمین شود. این اقدام باعث بومی‌سازی تکنولوژی‌های مرتبط با شرکت‌های معتبر جهانی، به‌ویژه در حوزه کمپرسورهای سیلگز و کمپرسورهای فرآیندی شده است. علاوه بر این، فولاد مبارکه قصد دارد شرکت‌های همکار و شریک تجاری خود را در حوزه صنعت برندسازی کند و محصولات برندسازی شده این شرکت‌ها را علاوه بر صادرات محصولات فولادی، به کشورهای دیگر صادر کند. هدف نهایی این سیاست‌ها، افزایش ارزآوری است. در سال ۱۴۰۴، هدف‌گذاری شده که تجهیزات و قطعاتی که برای اولین بار ساخته می‌شوند، از خروج ارز به میزان ۱۶ میلیون یورو جلوگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =