نمایندگان روسیه

نماینده مرکز تجارت روسیه در ایران در حاشیه امضای تفاهمنامه میان سازمان نظام مهندسی معدن ایران و این مرکز درخصوص میزان مبادلات تجاری میان ایران و روسیه گفت: به طور کلی حجم تجارت انجام شده میان ایران و روسیه در سال گذشته 31 درصد بوده است.

Pavel Bukhanov در گفت وگو با "ایراسین" با بیان این مطلب در ادامه افزود: یکی دیگر از بخش‌هایی که می تواند در زمره همکاری میان دو کشور قرار گیرد در زمینه صنعت فولاد است که تاکنون آنچنان قابل توجه نبوده و امید می رود که با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور حجم تجارت در بخش‌های مختلف بیشتر شود.

وی همچنین به برنامه ریزی های انجام شده برای حضور نمایندگان ایران در نمایشگاه ماینینگ گلد در روسیه اشاره کرد و گفت: قرار بود نمایشگاهی تخصصی در روسیه برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر ممکن نشد، اما امیدواریم بعد از بهبود شرایط هیات بلند پایه برای آشنایی با تولیدات و تجهیزات معدنی به روسیه سفر کند.

وی با اشاره به اینکه درخواست از سوی شرکت‌های روسی برای همکاری با ایران نیز بالاست در ادامه گفت: امیدواریم روابط مستقیم با ایران برقرار شود و در این بخش رشد خوبی داشته باشیم.

نماینده مرکز تجارت روسیه در ایران ادامه داد: یکی از دغدغه های بخش معدن ماشین آلات معدنی است این در حالیست که روسیه از ماشین آلات بسیار پیشرفته برخوردار است و میتوان در این زمینه نیز با ایران وارد همکاری شد.

به گفته وی، دولت روسیه از تجهیزات مدرن و پیشرفته حمایت می‌کند و اگر تجهیزات در این کشور تولید شود با بهره پایین در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهیم داد. در حال حاضر 2500 نوع از تجهیزات در روسیه وجود دارد که در آن تجهیزات بخش معدن نیز وجود دارد.

وی گفت: شرکت‌های روسی علاقه‌مند و آماده توسعه کسب و کار و خدمات هستند. اما در شرایط فعلی مشکل اصلی ارتباطات است که به درستی برقرار نشده و امیدواریم این تفاهم‌نامه بتواند موارد یادشده را از بالفعل به بالقوه تبدیل کند و این ارتباطات تسهیل شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =