تدوین طرح های سه گانه در کمیسیون صنایع و معادن

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرح‌های دپیلماسی اقتصادی، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از خانه ملت، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست (یکشنبه 26 مرداد ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: در جلسه کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی کمیسیون، گزارشی از اقدامات انجام شده و طرح‌های در دست بررسی ارائه کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرنات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر طرح‌های مربوط به معیشت مردم تاکید کردند، افزود: در حال حاضر سه طرح در کمیسیون تدوین و برای بررسی به مرکز پژوهش ها ارسال شد.

تدوین طرح دپیلماسی اقتصادی به منظور حمایت از تولید داخل

اکبری در تشریح طرح‌های مذکور، ادامه داد: طرح دپیلماسی اقتصادی به منظور حمایت از تولید داخل، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی سه طرح مورد بررسی در کمیسیون صنایع و معادن است.

وی به دستور دیگر کمیسیون صنایع و معادن در جلسه اشاره کرد و ادامه داد: طرحی با موضوع ارتقا معیشت و اقتصاد مردم مورد بررسی قرار گرفت اما از آنجایی که چندین طرح موازی در دست بررسی است، مقرر شد طرح‌ها با یکدیگر ادغام و پس از رفع نقاط ضعف به صورت طرحی واحد ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در مجلس هشتم نیز بر حمایت از اقشار آسیب پذیر تاکید شد تا دستگاه‌های اجرایی از طریق بانک‌های اطلاعاتی از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی به درستی حمایت کنند.

پرداخت یارانه نوعی پول پاشی است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس پرداخت یارانه را نوعی پول پاشی دانست و تصریح کرد: بهتر است دولت به جای پرداخت یارانه، از اقشار آسیب پذیر به درستی حمایت کند به طور مثال هزینه آب، برق و گاز خانواده‌های کم درآمد و ضعیف پرداخت شود و منابع مازاد به دست آمده از هدفمندی یارانه ها به سمت تولید و صنعت هدایت شود.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه اشتغال یک فرد در خانواده، بهتر از پرداخت یارانه به همه افراد خانواده است، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل مهار نشدن قیمت‌ها، پرداخت یارانه نقدی تاثیری در وضعیت معیشتی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =