به گزارش ایراسین، مجتبی یکتامنش افزود: در سال گذشته همچنین ۱۲۵ هزار و ۹۵ نفر ثبت نام اولیه برای دریافت کارت هوشمند ملی در استان اصفهان انجام دادهاند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در این استان بیش از ۹۹.۵ درصد افراد درخواست کارت هوشمند ملی دادهاند و مابقی افراد هنوز درخواستی برای کارت ملی هوشمند ثبت نکردهاند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: درخواست کنندگان کارت ملی میتوانند روال صدور کارت ملی هوشمند را از سامانههای تحت پوشش ثبت احوال استان پیگیری کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبار برخی کارتهای هوشمند ملی صادر شده تا پایان سال ۱۴۰۴ است، به منظور تسهیل خدمات عمومی و کاهش مراجعات غیرضروری مردم، اعتبار این کارتها تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید و نیازی به تعویض این کارتها نیست.
یکتامش گفت: درخواست میشود افرادی که تا کنون برای درخواست کارت ملی هوشمند مراجعه نکردهاند هر چه سریعتر برای ثبت نام مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: ثبت نام اولیه صدور کارت هوشمند به صورت غیر حضوری است اما به منظور مشخص شدن هویت افراد، (ثبت عکس و اثر انگشت) باید افراد به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و یا ادارات ثبت احوال محل زندگی خود مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: پیگیری وضعیت صدور کارت هوشمند از طریق کد دستوری «#۶۰۹۰*۴*» و سامانه قابل رصد است و متقاضیان میتوانند روند صدور کارت ملی خود را رصد کنند.
جمعیت فعلی استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۱۸ نفر است که حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آنها یالای ۱۸ سال سن دارند.
به گفته مسؤولان ثبت احوال استان اصفهان ۵۶ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده در دفاتر پیشخوان و ثبت احوال استان معطل مانده و صاحبان آنها برای دریافت این کارتها مراجعه نکردهاند.
ارسال نظر