• ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
  • کد خبر: 6330
  • readingTime: ۲ دقیقه
کنترل ظرفیت تولید فولاد در چین جدی تر می شود

منع آمدوشد طولانی مدت برای مهار بیماری همه گیر کروناویروس ضربه بزرگی بر صنعت فولاد هند وارد کرده است.

به گزارش ایراسین، فعالیت های ساخت و ساز و تولید متوقف شده اند و بازگشت به شرایط نرمال کمی بعید به نظر می رسد و در نتیجه چشم انداز این صنعت با توجه به وضعیت اقتصاد کلان، تیره و تار به نظر می آید.

هم اکنون تولیدکنندگان فولاد بر روی کنترل نقدینگی و جریان نقدینگی در کوتاه مدت متمرکز شده اند تا شرایط خود را در دوران رکود تقاضا سروسامان دهند، چراکه پیش بینی می شود فولادسازان هندی کاهش 60 تا 65 درصدی تقاضا را در سه ماهه اول سال مالی جاری به ثبت برسانند.

براساس بررسی های موسسه تحقیقاتی CRISIL که یکی از موسسات تحلیلی در زمینه رتبه بندی و خدمات مشاوره ریسک می باشد، هم اینک فولادسازان امیدوارند که مشوق ها و اعتبارات گسترده ای از سوی وزارت شرکت های خرد، کوچک و متوسط هند (MSME) در نظر گرفته شود تا کسب و کارها نسبت به روند فعالیت خود اطمینان حاصل نمایند.

در حالی که اکثر فولادسازان انتظار دارند تقاضا در سه ماهه منتهی به دسامبر بهبود یابد اما این صنعت خود را برای کاهش بیش از 15 درصدی تقاضا در سال مالی جاری آماده می کند.

بنا بر اعلام این موسسه، حمایت های تدریجی دولت برای تسهیل فرآیند صادرات به همراه امتیازات مالیاتی و لجستیکی به مهار این بحران کمک خواهد کرد.

چشم انداز بخش ساخت و ساز که بیش از 65 درصد از تقاضای فولاد هند را به خود اختصاص داده است با شروع بیماری همه گیر کرونا کاهش یافته و پیش بینی می شود بسیاری از پروژه های زیرساختی حتی پس از برداشته شدن محدودیت های قرنطینه به دلیل کمبود نیروی انسانی و نیروی کار و کاهش هزینه های زیرساختی توسط دولت مرکزی و دولت های ایالتی به دلیل کاهش درآمدهای مالیاتی و تمرکز بر بخش های اجتماعی، به کندی انجام شده و به تعویق بیافتند.

این موسسه همچنین اعلام کرده، از سوی بخش های دیگر نظیر کالاهای سرمایه ای با تولید صنعتی ضعیف و بخش خودرو با در نظر گرفتن تداوم رکود در آن، تقاضای خاصی به چشم نمی خورد و به دلیل کاهش تقاضا، محدودیت های لجستیکی و کمبود نیروی انسانی ضریب بهره گیری از ظرفیت ها در شرکت های فولاد به 50 تا 60 درصد تنزل پیدا کرده است.

از سوی دیگر کمبود کامیون و نبود کارگر برای بارگیری و حمل و حتی جابجایی کالاها مانعی بر سر راه حمل مواد اولیه و کالاهای نهایی به شمار می رود.

علیرغم فعال بودن بنادر و فعالیت های معدنی در طول دوران قرنطینه اما 45 درصد فولادسازان در تامین مواد اولیه ازجمله سنگ آهن و زغال سنگ دچار اختلالاتی شده اند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =