• ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 5614
  • readingTime: ۱ دقیقه
تاخیر در تولید مس شیلی به دنبال شیوع "کرونا"

شرکتBHP با تاخیر در گسترش معدن Spence در شیلی را به دلیل شیوع ویروس کرونا روبرو شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از رویترز، غول معدنکاری جهان BHP روز دوشنبه اعلام کرد: انتظار دارد تاخیر در گسترش معدن مس Spence در شیلی به دلیل کاهش کارمندان برای جلوگیری از شیوع ویروس تاجدار کرونا صورت گیرد.

Spence " که در نزدیکی شهر ساحلی "شیلی" واقع شده‌، دومین شهر بزرگ در شیلی بوده و پس از معدن اسکوندیدا بزرگترین معدن جهان است.

از سوی دیگر ، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است با توجه به تصمیم کاهش شغل در کارگاه برای تسهیل پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی "این برنامه با اولین تولید که احتمالا تا آغاز تقویم سال 2021 به تاخیر افتاده ، در دست بررسی قرار گرفته است.

همچنین در بیانیه اضافه شده است: "در نتیجه کم شدن نیروی کار ، راه اندازی کارخانه نمک زدایی به طور بالقوه ممکن است تا چند ماه به تأخیر بیفتد."

به گزارش ایراسین ، این موارد در حالی مطرح می شود که تولید مس به عنوان یکی از فلزات استراتژیک در بازار جهانی که همواره از قیمت قابل قبولی برخوردار بوده، با کاهش تولید آن میتواند بازار عرضه و تقاضا را تغییر دهد و حتی بر قیمت این فلز نیز اثرگذار باشد. البته تا به امروز شاهد بودیم در بازار جهانی فلزات استراتژیک و گرانبها همچون مس، طلا و ... با افت قیمت کمتری نسبت به دیگر فلزات روبرو بوده اند، چراکه تقضا برای آنها همیشه وجود داشته و اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزان تولید کارخانه های تولیدکننده کاسته شده است.

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =