• ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 54485
  • readingTime: ۱ دقیقه
وزش باد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: سامانه ناپایدار همرفتی که از چهارشنبه این هفته بیشتر نقاط استان را فرا گرفته تا یکشنبه آینده فعال است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا رفیعی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این زمینه، افزود: فعالیت این سامانه به صورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد، طوفان لحظه‌ای، گرد و خاک محلی و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: این سامانه همه مناطق استان بویژه شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، باد رود، زواره، کاشان، مهاباد، فریدون شهر، خوانسار، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، خور و بیابانک، چوپانان، فرودگاه اصفهان، نجف آباد، نطنز، ورزنه، کبوتر آباد و نائین را در بر خواهد گرفت.

رفیعی گفت: بارش رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ و ایجاد روان‌آب در مناطق شمالی و شمال غرب استان بویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، باد رود، چوپانان، خوانسار، انارک، دهق، کاشان، شاهین شهر و میمه پیش بینی شده و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ایجاد روان‌آب، اختلال در تردد شهری و روستایی، خسارت به محصولات کشاورزی، مزارع و باغ‌ها و وقوع صاعقه دور از انتظار نیست.

وی به شهروندان توصیه کرد از اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و عشایر و دامداران نیز از چرای دام و کوچ خودداری کنند و اداره کل راهداری آمادگی لازم برای لایروبی و تمیز کردن کانال‌ها و مسیل‌ها را داشته باشد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: احتمال سقوط از ارتفاع، کاهش دید، سقوط سازه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و شهری و شکستن درختان فرسوده همزمان با فعالیت این سامانه وجود دارد.

رفیعی همچنین به شهروندان و مسافران توصیه کرد احتیاط لازم را در سفر داشته باشند، از کوهنوردی و هر گونه فعالیت در ارتفاع خودداری کنند و تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر به همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و گلخانه‌ها، تصریح کرد: لازم است راهداری استان آمادگی لازم را به‌ویژه در مسیرهای طوفان‌خیز داشته باشد و سایر نهادهای خدمات‌رسان نیز تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک را اتخاذ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =