• ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
  • کد خبر: 53832
  • readingTime: ۲ دقیقه
سنگ آهن

حجم واردات سنگ آهن و گندله به چین در ماه آوریل افزایش پیدا کرد. پیش‌بینی‌ها از تداوم روند صعودی واردات این محصولات درپی شدت گرفتن فعالیت فولادسازان چینی به دنبال رشد تقاضا در بازار داخلی و صعودن شدن قیمت سنگ آهن در بازار جهانی حکایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، واردات سنگ‌آهن چین در آوریل ۲۰۲۴ افزایش جزئی پیدا کرد. چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده و واردکننده سنگ آهن در جهان محسوب می‌شود و طبق گزارش اداره کل گمرک این کشور واردات سنگ‌آهن و گندله در آوریل ۲۰۲۴ به ۱۰۱.۸۱۸ میلیون تن رسید که این میزان نسبت به واردات ۱۰۰.۷۱۸ میلیون تنی سنگ آهن در مارس سال جاری ۱.۰۹ درصد افزایش یافته است. همچنین طبق نمودار زیر، مقایسه حجم سنگ آهن وارداتی چین در طول چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ با سال ۲۰۲۳ از رشد ۱۳ درصدی حکایت دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در چین، کارخانه‌های فولادی این کشور را بر آن داشته تا میزان ذخیره‌سازی خود را افزایش دهند. از سوی دیگر چین در حال تسریع صدور اوراق قرضه ویژه به ارزش ۱۳۸ میلیارد دلار برای پروژه‌های ساختمانی است که به دنبال این موضوع مصرف داخلی فولاد در ادامه سال ۲۰۲۴ افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

افزایش واردات سنگ آهن به چین در آوریل ۲۰۲۴

عوامل مؤثر بر افزایش واردات سنگ آهن در چین

بر اساس گزارش‌های منتشر شده قیمت سنگ آهن در بازار جهانی روند صعودی پیدا کرده است، به‌طوری‌که استرالیایی‌ها بهای هر تن سنگ آهن را از ۱۱۰ دلار در مارس ۲۰۲۴ به ۱۱۱ دلار در آوریل افزایش داده‌اند و طبق پیش‌بینی‌ها روند صعودی قیمت سنگ آهن به دلیل رشد تقاضا در استرالیا ادامه پیدا می‌کند. چینی‌ها نیز با در نظر گرفتن این موضوع و ازسرگیری تولید فولاد به همراه فعالیت ذخیره‌سازی مجدد در ماه می میزان واردات خود را بالا برده‌اند.

همچنین مطابق آخرین آمارها، موجودی سنگ آهن در بنادر چین در ماه آوریل سال جاری طی یک روند افزایشی به ۱۴۴ میلیون تن رسید. در حالی که این میزان در ماه قبل کمتر از ۱۴۰ میلیون تن برآورد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد نه‌تنها فولادسازان چینی به دنبال افزایش ذخایر سنگ آهن خود هستند بلکه تاجران این کشور نیز درصدند موجودی سنگ آهن و گندله خود را در بنادر بالا ببرند.

چشم اندازی مثبت برای بازار فولادی چین

شماری از فولادسازان چین معتقدند سال جدید برای تولیدکنندگان این کشور پس از تعطیلات روز کارگر شروع شده است و برخلاف روند کاهشی تقاضا در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴، وضعیت بازار محصولات فولادی از ماه آوریل بهبود یافته و اوضاع بهتر خواهد شد. از طرفی فولادسازان این کشور پس از تعطیلات روز کارگر تمام خطوط تولید خود را بکار گرفته و انتظار می‌رود میزان واردات سنگ آهن به این کشور طی ماه‌های آتی رشد چند برابری را تجربه کند تا پاسخگوی تقاضا و مصرف باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =