اینترنت اشیا

مدیرعامل شرکت فناور پارس ویرا ایساتیس گفت: استفاده از نرم افزار مدیریت هوشمند ذخیره و مصرف مواد شیمیایی با اولویت مواد شیمیایی خطرناک، تحت سیستم IOT می‌تواند باعث کاهش خطر بروز حوادث و شبه حوادث و همچنین چیدمان اصولی و مدیریت هوشمند مواد شیمیایی در صنایع و انبارها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فیروزه جان قربان با اشاره به ایده « نرم افزار مدیریت هوشمند ذخیره و مصرف مواد شیمیایی با اولویت مواد شیمیایی خطرناک، تحت سیستم IOT» اظهار کرد: این نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری اینترنت اشیا مدیریت هوشمند مواد شیمیایی در صنایع، انبارهای ذخیره و … را امکان پذیر می‌کند.

وی افزود: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. مدیریت اصولی چیدمان باعث کاهش ریسک حوادث و شبه حوادث می‌شود و لازمه ایجاد آزمایشگاه‌های هوشمند است. در واقع استفاده از این محصول هزینه‌های ناشی از حوادث در سازمان را به شدت کاهش می‌دهد. این نرم افزار ایجاد دسترسی به مواد شیمیایی و مدیریت هوشمند آن را از طریق فناوری وب اپلیکیشن (web application) امکان پذیر می‌کند.

مدیرعامل شرکت فناور پارس وی را ایساتیس گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در صنایع و انبارها، چیدمان هوشمند به صورتی که این نرم افزار می‌تواند انجام دهد وجود ندارد، حوادث و شبه حوادث در آزمایشگاه‌ها زیاد است و گاه باعث از بین رفتن دستگاه‌ها و تجهیزات گرانقیمت وارداتی می‌شود که ارزش بالایی برای شرکت دارد. از سوی دیگر استفاده از این تجهیز می‌تواند خطر حوادث جانی را نیز کاهش دهد.

وی افزود: پیش از این مدیریت مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌ها و انبارهای موجود به صورت دستی و با استفاده از چک لیست انجام می‌شده است. بنابراین استفاده از این محصول به دلیل استفاده از هوش مصنوعی، به شدت سهم خطای انسانی را کاهش می‌دهد. مکاتبات اولیه برای معرفی و پیاده‌سازی این محصول در صنایع بزرگ انجام شده است و آمادگی ورود به بازار وجود دارد.

شایان ذکر است هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =