• ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
  • کد خبر: 53554
  • readingTime: ۱ دقیقه
اعتیاد

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به کاهش شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در دو سال اخیر گفت: در حوزه اعتیاد نیز با توقف رشد اعتیاد در کشور روبرو هستیم.

به گزارش ایراسین، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن در دولت سیزدهم اظهار داشت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

محمد عباسی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی کشور معرفی کند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: این اقدام در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد، روند آن در جامعه ایران متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، تاکید کرد: با وجود همه کاهش‌ها، باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

سیدابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای اجتماعی کشور از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آیت الله رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

بر اساس آمار ثبت احوال کشور، در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۶۴ هزار و ۸۸۴ مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =