• ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
  • کد خبر: 52253
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

قیمت‌ها در بازار سکه و طلا در یکی از حساس‌ترین سطوح معامله می‌شود. فعالان بازار طلا نیز پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت‌ها در هفته‌های آتی دارند. برخی معتقدند قیمت طلا همراه با نوسانات ارز به رشد خود ادامه خواهد داد و برخی با توجه به ریزش قیمت انس در روز جمعه شرایط بازار داخلی را رکودی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته گذشته تا سقف‌های تاریخی پیش‌روی کرد و با افزایش عرضه‌ها عقب نشست. ضمن اینکه در تعطیلات پایان هفته انس طلا در بازارهای جهانی نوسانات سنگینی داشت. انس در روز جمعه به سقف جدیدی در کانال ۲۴۰۰ دلار رسید ولی با شدت ریزشی شد و به کانال ۲۳۰۰ دلار بازگشت. این نوسانات معاملات غیررسمی در بازار داخلی را متأثر کرد. با این حال برآیند قیمت سکه امامی در معاملات هفته گذشته مثبت بود ولی موفق به شکست سقف دو هفته قبل نشد.

نوسان شدید طلا در سطوح مهم معاملاتی

سکه امامی این هفته تا ۴۰ میلیون تومان کاهش یافت و سپس در پایان معاملات تا نزدیک کانال ۴۳ میلیون تومان رشد کرد، برخی از منابع قیمت سکه در پایان معاملات روز سه شنبه را بالاتر از ۴۳ میلیون تومان اعلام می‌کنند.

نوسان شدید طلا در سطوح مهم معاملاتی

در پایان هفته حباب قیمت سکه نیز به کانال ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. دو هفته قبل حباب سکه ۱۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشت ولی با ریزش قیمت‌ها در بازار طلا، حباب سکه نیز به کانال ۷ میلیون تومان عقب نشینی کرد. در بازار آبشده قیمت‌ها بدون توجه به سکه بار دیگر به سقف قیمتی ۱۶ میلیون تومان رسیدند.

نوسان شدید طلا در سطوح مهم معاملاتی

هفته سوم فروردین‌ماه طلای آبشده سقف تاریخی جدیدی ثبت نکرد ولی به سقف ۱۶ میلیون تومان رسید. پیش از این ریزش سنگینی را از این محدوده تجربه کرده است و با توجه به کاهش قیمت انس در بازارهای جهانی انتظار می‌رود قیمت طلای آبشده دوباره پس از برخورد با این محدوده کاهشی شود. در مقابل باید در نظر داشت اخبار سیاسی و نوسانات نرخ ارز در بازار غیررسمی از اصلی‌ترین متغیرها در بازار طلا هستند.

روند قیمتی طلا در هفته چهار فروردین

آیا روند صعودی قیمت طلا و سکه در هفته چهار فروردین‌ماه ادامه دارد؟ فعالان بازار پاسخ یکسانی برای این سوال ندارند. مؤمنی یکی از بازاریان طرفدار افزایش قیمت به خبرنگار ایراسین گفت: تا زمانی که ارز صعودی باشد و انس طلا سقف بزند، نرخ طلا رشد خواهد کرد و به نظرم این هفته سقف‌های جدیدتری در بازار داخلی به ثبت می‌رسد. در مقابل یاوری یکی از مخالفان افزایش نرخ طلا در هفته پیش‌رو پاسخ داد: روند افزایش قیمت‌ها این هفته متوقف خواهد شد و سکه و طلا برای چند هفته یا شاید چند ماه در شرایط رکود قرار می‌گیرد زیرا قدرت خریداران کم شده است. گزارش‌های میدانی از بازار طلای اصفهان نشان می‌دهد سطح تقاضا پایین است و کمتر کسی راضی به خرید سکه به قیمت ۴۳ میلیون تومان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =