استاندار اصفهان

استاندار اصفهان ضمن اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری بر اجرای قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران گفت: در صورتی که با مشکل منابع مالی در ادامه مسیر مواجه نشویم می‌توانیم این طرح را تا کمتر از سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی استان، در خصوص پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_ قم_ تهران اظهار کرد: این پروژه به عنوان یک طرح راهبردی که می‌تواند اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به انتقال تکنولوژی نیز خواهد شد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: این پروژه در فعالیت‌های ملی و بین‌المللی استان در امور مختلف نیز اثرگذار است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به تأکیدات ریاست جمهوری بر اجرای قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که با مشکل منابع مالی در ادامه مسیر مواجه نشویم می‌توانیم این طرح را تا کمتر از سه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: آزادسازی و طراحی این پروژه انجام شده است و سایر امور نیز با جدیت پیش می‌رود.

استاندار اصفهان در خصوص تمرکز فعالیت‌های صنعتی در استان اصفهان، عنوان کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده توسعه استان به سمت صنایع هایتک (فناوری پیشرفته) و اقتصاد گردشگری معطوف شود.

مرتضوی ادامه داد: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در ادوار مختلف در همین راستا است و همین رویکرد باعث شده تا در برابر بسیاری از طرح‌های توسعه محور صنایع استان ایستادگی کنیم.

وی در خصوص حمایت از صنایع دستی اصفهان، گفت: در این راستا کارگروهی در استان فعال و محور گردشگری و صنایع دستی از رویکردهای توسعه محور استان است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به سفرهای هیأت‌های سیاسی و بین‌المللی به اصفهان، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ میزبان بیش از ۱۰۰ هیأت خارجی و سال گذشته میزبان ۹۰ هیأت خارجی بودیم که یکی از سرفصل‌های مذاکره با این هیأت‌ها گسترش روابط بر مبنای صنایع دستی است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در کشورهای مقصد، از جمله سرفصل‌های استان است.

استاندار اصفهان متذکر شد: صنایع دستی به پیشینه‌های هویتی ما گره خورده است و ضروری می‌دانیم سایر کشورها را به سمت این پیشینه‌های عمیق و ریشه‌دار سوق دهیم.

مرتضوی همچنین گفت: از پیشنهادات و همفکری‌های دانشجویان نیز در این خصوص استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =