امیرحسین نادری

به طور کلی وقتی قیمت نفت کاهش می یابد، قیمت سایر کامودیتی ها از جمله فولاد کاهشی خواهند شد، زیرا به طور طبیعی قیمت انرژی کاهش یافته و در نتیجه قیمت حمل و نقل نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایراسین، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در گفتگو با ایراسین ضمن اعلام اینکه پیش بینی می شود با کاهش قیمت جهانی نفت در کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت فولاد باشیم، گفت: این در حالی است که پس از شروع مجدد ساخت و سازها در اواسط بهار رونقی را در قیمت و تقاضای فولاد در جهان شاهد خواهیم بود.

نادری در ادامه افزود: به طور کلی وقتی قیمت نفت کاهش می یابد، قیمت سایر کامودیتی ها از جمله فولاد کاهشی خواهند شد، زیرا به طور طبیعی قیمت انرژی کاهش یافته و در نتیجه قیمت حمل و نقل نیز کاهش خواهد یافت.
نادری با اشاره به رابطه قیمت انرژی با قیمت تمام شده فولاد، گفت: از آنجایی که صنعت فولاد و مواد معدنی وابسته به انرژی هستند، باید انتظار کاهش قیمت در آنها داشته باشیم.
وی افزود: در مجموع افزایش یا کاهش قیمت فولاد وابسته به تقاضا است، اگر ساخت و سازها رونق داشته باشد تقاضای سنگینی به بازار وارد می‌کند.
نادری همچنین به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: این مسئله می‌تواند صنایع تبدیلی و پس از آن فلزات اساسی و سایر کامودیتی ها را را با رکود مواجه کند، هرچند بخش زیادی از این رکود طبیعی خواهد بود اما مثل رکود چند سال قبل را شاهد نخواهیم بود.
وی گفت: با گرم شدن هوا موضوع ویروس کرونا جمع خواهد شد، اما در بلند مدت نیز چون این صنایع انرژی بر هستند کاهش قیمت نفت می‌تواند به کاهش قیمت و تقاضای آنها بیانجامد.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد در جهان گفت: با مشکلات به وجود آمده، دولت چین با سیاست‌های حمایتی حساب شده به بخش فولاد این کشور کمک می‌کند.
نادری گفت: برای چینی‌ها ۲ موضوع اشتغال و حفظ مزیت صادراتی بسیار مهم است و به همین دلیل همواره عملکرد با صلابتی در حوزه حمایت از صنایع خود داشته اند.

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =