سامانه تخلف

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تمامی محورهای مواصلاتی کشور مجهز به دوربین‌های ثبت میانگین سرعت شده‌اند، گفت: این سامانه‌ها در ایام نوروز برای رصد تخلفات رانندگی فعال هستند.

به گزارش ایراسین، سردار سید تیمور حسینی بیشترین عامل در تصادفات کشور را سرعت غیرمجاز دانست و اظهار داشت: علاوه بر حضور فیزیکی پلیس در محورهای مواصلاتی در ایام نوروز، تمامی سامانه‌های نظارتی نیز برای گسترش دامنه دید پلیس فعال خواهند بود.

وی در پاسخ به مشکلات موجود در برخی سامانه‌ها و دوربین‌های نظارتی گفت: متأسفانه این دغدغه وجود دارد و ایرادات متعددی در حوزه عملکرد دوربین‌های نظارتی داریم که در صدد حل آن هستیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه سیاست پلیس راهور تعمیق رانندگی استاندارد به عنوان فرهنگ غالب و کاهش حضور سخت و فیزیکی پلیس در خیابان است، افزود: تکیه به سامانه‌های هوشمند مهمترین فاکتور است که در این حوزه ضعف و محدودیت داریم.

سردار حسینی به نشست‌های مشترک با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری اشاره کرد و گفت: هدف کوتاه مدت ما این است تا ابتدا بتوانیم بهره‌وری از سامانه‌ها و دوربین‌های فعال و فعلی را ارتقا دهیم. به عبارتی پلیس اکنون به دنبال توسعه دوربین‌های نظارتی نیست و تصمیم دارد سامانه‌های فعلی به نقطه مناسبی از بهره‌وری برسد.

وی تاکید کرد: به طور حتم در ایام نوروز تمامی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف و سرعت در تمامی محورهای مواصلاتی کشور فعال خواهند بود.

بر اساس گزارش ایرنا، طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد. اکنون بر اساس آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ۱۳۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۲۳۰۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌ها فعال است که در طرح نوروزی به کار گرفته می‌شود.

در طرح نوروزی ۱۴۰۳ تعداد هزار و ۵۳ پایگاه راهداری در جاده‌های کشور فعال خواهد بود تا علاوه بر رصد تردد در جاده‌های کشور در شرایط اضطرار به امداد و اسکان مسافران هم اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =