سالمندان در گذرفرهنگی چهارباغ اصفهان

عکس:مجتبی جهان بخش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ورود به موضوع سالمندی نیازمند رویکرد و اقدامات جهادی است زیرا فعالیت جهادی تحول ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شورای سالمندی استان، اظهار کرد: سند تکریم سالمندان در استان تنظیم، تدوین و اجرای مفاد این سند از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان پیگیری و مطالبه شود.

جان‌نثاری افزود: تعیین فرایند استفاده از تجارب و نگهداری شایسته از سالمندان با گفتمان صحیح، در نظر گرفتن ایاب و ذهاب و حمل و نقل مناسب، ایجاد فضاهای مناسب برای تفریح و سرگرمی، پیگیری مسائل معیشتی و بهداشت و درمان سالمندان می‌تواند به عنوان محورهای اصلی این سند دنبال شود.

وی موضوعات مرتبط با سالمندان را در جامعه مهم دانست و ادامه داد: ورود به موضوع سالمندی نیازمند رویکرد و اقدامات جهادی است زیرا فعالیت جهادی تحول ایجاد می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: عموم سالمندان در دوران جوانی و میان‌سالی اقدامات مهمی را به ثمر رسانده‌اند و دارای هویت اجتماعی هستند و اکنون باید به نحو شایسته تکریم شوند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: رفع چالش‌های سالمندان با رویکرد و فعالیت‌های عینی محقق خواهد شد از این رو باید از ایده‌های انتزاعی فاصله بگیریم.

وی رجوع به مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را در پیشبرد امور از جمله رفع چالش سالمندان ضروری دانست و گفت: وظیفه ما جهت‌دهی به کمک‌های مردمی و ایجاد ساختار برای دستگاه‌های اجرایی و پیگیری وظایف تا به ثمر رسیدن آنها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: پیش طرح سند تکریم سالمندان توسط اداره کل بهزیستی تهیه شود و سایر دستگاه‌ها نیز دستورالعمل، اختیارات، وظایف و طرح اجرایی تکریم سالمندان را در اختیار اداره کل بهزیستی قرار دهند.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه سالمندان آئینه عبرت همگان هستند، اظهار کرد: هر نگاهی که امروز به عنوان مسئول به سالمندان داشته باشیم در آینده نیز همین نگاه به ما خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =