• ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
  • کد خبر: 49637
  • readingTime: ۲ دقیقه
وزیر اموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش انتخابات را مظهر مردم سالاری در ایران دانست و گفت: نوجوانان با رأی خود آینده کشور را می‌سازند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، رضا مراد صحرایی در همایش جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی اظهار داشت: دانش آموزان باید بدانند که آینده کشور از دانش آموزان آغاز می‌شود.

وی با یادآوری شرایط کشور در دوران پیش از انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی کشور را یکی از دستاوردهای این انقلاب دانست و یادآور شد: در دوران پهلوی سه رئیس جمهور بدون اجازه شاه به کشور آمدند و شاه سراسیمه خود را به آنها رساند اما آنها با او دیدار نکردند؛ اما اکنون کسی در مرزهای ما باشد، سیلی محکمی می‌خورد.

صحرایی ریشه کنی بی سوادی را یکی از دستاوردهای نظام آموزشی کشور در دوران انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در دوران طاغوت از هر ۲ نفر، یکی بی‌سواد بود اما امروز نهضت سوادآموزی داریم که به دنبال با سوادکردن افراد است.

وی توانمندی کشور در تأمین مواد غذایی و توسعه صنایع مختلف را یادآور شد و افزود: انقلاب اسلامی به ما عزت و اعتبار اعطا کرده است و خودمان برای کشور تصمیم می‌گیریم؛ این مردم هستند که نمایندگان را انتخاب می‌کنند و هیچکدام از آنها از رأی آوردن خود اطمینانی ندارند و رأی و حرف اول و آخر را مردم می‌زنند.

صحرایی یادآور شد: یکی از جلوه‌های انحصاری انتخابات مردم هستند، به عبارتی نوجوان امروزی تصمیم می‌گیرد که چه کسی باشد یا چه کسی نباشد و اوست که تصمیم می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم سالاری واقعی در ایران جریان دارد، گفت: این تکلیف سیاسی به دنیا پیام دارد و می‌گوید ما به آستانه فتح قله رسیدیم؛ نوجوانانی داریم که رأی می‌دهند و خانواده و اطرافیان خود را هم به پای صندوق رأی می‌آورند چرا که انتخابات آینده‌ساز است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ایران در گذشته برای حفظ مرزهای خود نمی‌توانست حتی سیم‌خاردار بسازد اما امروز ما را متهم می‌کنند که به روسیه پهپاد داده‌ایم و این در شرایطی است که در گذشته روسیه با آمریکا و انگلیس بر سر منافع خود متحد بوده است.

صحرایی به تحولات غزه نیز اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی که در ۶ روز طومار کشورهای عربی را در هم پیچید، اکنون بیش از ۱۱۰ روز است از عهده حماس برنمی‌آید و همه جا می‌گوید کار ایران است؛ بله ایران از همه مسلمانان حمایت می‌کند. مرحبا به شهدا که ببینند ایران به چه اقتداری رسیده است.

همچنین عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در این مراسم گفت: بزرگترین اجتماع رأی اولی‌ها امروز با حضور پررنگ نوجوانان در حال شکل گیری است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند اظهار داشت: شما نوجوانان امروز وارد عرصه جدید برای نظام جمهوری اسلامی می‌شوید که همان ساختن آینده کشور است.

معاون استاندار تهران دانش آموزان را به مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی فراخواند و اظهار داشت: انقلابی که امام خمینی (ره) پایه گذار بود، قرآن و اسلام را احیا کرد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ۲۳۰ هزار شهید دارد که فقط ۳۶ هزار شهید آن فقط در تهران بوده است؛ انقلابی که جوانان مثل شما مردانه ایستادند تا خاک تصرف نشود.

جوهری خاطر نشان کرد: فرآیند انتخابات در تهران خوب پیش رفته است و با وجود نسل جدید شاهد حضور پرشور خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =