محمد میرزایی

آگهی‌های جذب سرمایه برای فعالیت در بازارهای مالی پس از روند صعودی بازار رمزارزها طی ماه‌های گذشته افزایش یافته‌ است. محمد میرزایی در این‌باره گفت: جذب سرمایه برای معامله در بازارهای مالی اتفاق تازه‌ای نیست و پرونده‌های باز بسیاری در این حوزه طی سال‌های گذشته وجود دارد که سال‌هاست مردم را درگیر کرده‌است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رونق بازار رمزارزها در طول ماه‌های گذشته با افزایش تعداد آگهی‌های جذب سرمایه در پلت‌فرم‌های مختلف همراه بود. افراد زیادی در وب‌سایت‌هایی مانند دیوار، برای جذب سرمایه‌گذار با وعده سودهای نجومی تبلیغ می‌کنند. آنها مدعی‌اند در مقابل دریافت سرمایه در بازه‌های زمانی ماهانه یا هفتگی به حساب سرمایه‌گذار سود واریز می‌کنند. رقم سود نیز در بسیاری از مشاهدات چندین برابر بیشتر از نرخ بهره بانکی است.

سایه روشن جذب سرمایه برای معامله در بازارهای مالی

در میان تبلیغ کنندگان عده‌ای کاربران ساده هستند و عده‌ای خود را نماینده قانونی شرکت‌های داخلی یا بین‌المللی معرفی می‌کنند. در فرآیند سرمایه‌گذاری مورد نظر آنها کاربر در مقابل دریافت ضمانت‌نامه‌هایی مانند چک یا سفته پول خود را در اختیار سرمایه‌پذیر قرار می‌دهد تا در فارکس یا کریپتو برای او سرمایه‌گذاری کنند.

سایه روشن جذب سرمایه برای معامله در بازارهای مالی

این نخستین‌بار نیست که تعداد آگهی‌های جذب سرمایه برای معامله در بازار رمزارزها و فارکس افزایش پیدا می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در دوره‌های زمانی مختلف همزمان با رونق بازارهایی مانند کریپتو این افراد برای جذب سرمایه وارد گود می‌شوند. یکی از این سرمایه‌پذیران در گفت‌وگویی تلفنی به خبرنگار ایراسین گفت: سود سالانه سپرده بانکی ۳۰ درصد است ولی ما در یک ماه ۳۰ درصد سود پرداخت می‌کنیم و برای اصل سرمایه شما نیز چک صیادی می‌دهیم.

محمد میرزایی کارشناس بازارهای مالی در مورد تبلیغات این چنینی گفت: جذب سرمایه برای معامله در بازارهای مالی اتفاق تازه‌ای نیست و پرونده‌های باز بسیاری در این حوزه طی سال‌های گذشته وجود دارد. میرزایی معتقد است مردم پیش از پرداخت سرمایه خود به این افراد باید به چهار مسئله توجه کنند. میرزایی گفت: اول باید اطمینان حاصل کنیم که این افراد زیر مجموعه یک نهاد قانونی باشند یعنی کار آنها با قانون تعریف پذیر باشد. سپس نباید سود پرداختی ثابت و غیرمتعارف باشد. به اعتقاد میرزایی اگر سرمایه‌پذیران در نظارت نهاد یا قانون خاصی نباشند و وعده سودهای ثابت یا غیر متعارف ارائه دهند مردم نباید به آنها اعتماد کنند.

این کارشناس بازارهای مالی معتقد است نوسانات در بازارهای مالی ماهانه یا حتی روزانه یکسان نیست پس وعده سود ثابت ممکن نیست. میرزایی ادامه داد: ادعای پرداخت سود ثابت به هر طریقی مشکل دارد، چه برسد به اینکه برخی وعده سود غیرمتعارف ثابت ارائه می‌دهند. میرزایی هشدار داد پروژه‌های مبتنی بر معرفی زیرمجموعه و جذب سرمایه زیر مجموعه‌ها نیز یکی دیگر از نشانه پانزی بودن این مراکز است. میرزایی در این باره گفت: طی سال‌های گذشته پروژه‌های این‌چنینی بسیاری مردم را درگیر کرد، پس بهتر است مردم پیش از مراجعه به این افراد ابتدا موارد لازم را بررسی کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد پروژه‌های سرمایه‌پذیری به خصوص برای کار در بازارهای مالی طی سال‌های گذشته افراد زیادی را متحمل زیان کرده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =