برق

رئیس اداره برق تیران و کرون گفت: امسال ۴۰ نیروگاه برق خانگی در این شهرستان با هدف اشتغال زایی و تولید انرژی تجدیدپذیر راه اندازی شد.

به گزارش ایراسین، مرتضی یوسف زاده با اشاره به سیاست‌گذاری توسعه برق رسانی از طریق انرژی‌های تجدید پذیر اظهار کرد: نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در تیران و کرون با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بر پشت بام‌های منازل راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ نیروگاه خانگی راه‌اندازی شده، افزود: هر یک از این واحدها پنج کیلو وات تولید برق دارند که علاوه بر مصرف همان منزل بر روی شبکه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره برق تیران و کرون ادامه داد: این اقدام علاوه بر اینکه فرصت‌های اشتغالی نیز به همراه داشته فرصتی برای تولید انرژی تجدید پذیر نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و دهک‌های پایین برای راه اندازی این نیروگاه‌ها پیش بینی شده، خاطرنشان کرد: کمیته امداد و بهزیستی این تسهیلات را توزیع می کنند.

یوسف زاده با اشاره به توسعه زیرساخت‌های برق رسانی در این شهرستان گفت: بهسازی و توسعه شبکه‌های برق با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال در سطح شهرها و روستاهای تیران و کرون طی ۹ ماهه گذشته انجام گرفته است.

وی یادآورشد: پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های برق، تعمیرات انجام شده ۱۴ دستگاه ترانس کم بار و پربار و بیش از ۲۳ هزار متر شبکه فشار متوسط و نزدیک به ۱۰ هزار متر شبکه فشار ضعیف بر مدار برق رسانی قرار گرفت.

به گفته رئیس اداره برق تیران و کرون، امسال ۱۵۰ ترانس هوایی جدید در این شهرستان نصب شده است.

یوسف زاده تقویت شبکه و ایمنی برق رسانی را از برنامه‌های شرکت برق برای کاهش مشکلات و توسعه خدمات بیان کرد و گفت: با توجه به توسعه کشاورزی و احداث گلخانه‌ها در تیران و کرون، برق رسانی به یکصد گلخانه انجام شد.

وی ادامه داد: کاهش قطعی برق و پایداری شبکه با همکاری صنایع بزرگ در این منطقه رقم خورد و امسال کمترین خاموشی را داشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =